Dräktighet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Claudia2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 312
Sv: Dräktighet

Tack för informationen, det är sånt man behöver höra. Allt går att fixa, typ. :D
Nu ska bara stoet känna för det också...
sen, om det tar sig, återstår bara elva månaders oro. :crazy:
(säger hon som alltid hittar nåt att oroa sig för)

då har vi precis samma problem du och jag!! :(jag har oxå bochelli!!;)och mitt sto fick hippotrim i tre dagar! ska tillbaka på tisdag!!lycka till med din!!:)

Hej, har ett sto på 14 år som har haft föl tidigare, har gått bra alla gånger, inga kända fertillitetsproblem, men hon blev ej dräktig första gången. Dock sa vet. på stationen att hingsten i fråga hade dålig kvalité. Så för att vara på den säkra sidan bytte jag hingst :idea:

glömde att tillägga innan att mitt sto är 22 år... hon har haft problem att bli dräktig innan men så i år så gick det snabbt, åldern har inte alltid betydelse...

den hingst jag bytte till förra gången va Qalle, samma enastående fertilitet som sin far!!

*lånar tråd*

För tre år sedan när jag skulle betäcka ett av stona visade inte bac provet något förrän efter några dagar (långsamväxande). Gjorde bac prov samtidigt som semin. Behandlade med Hippotrim men först tre-fyra dagar efter semin. Hon tog sig inte den gången men på nästa med samma hingst. Och då hade även hingsten haft problem med spermakvaliteten. Stoet var 13 år och det var hennes första.

Seminstationerna har god erfarenhet generellt, så fråga dom om du har frågor. Vad det gäller hingstens statistik - fråga hingstägaren. Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 096
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 493
Senast: em-pirre
·
Avel Hej! Jag känner mig frustrerad då jag hållt på hela sommaren med mitt sto som först hade bakterier (visade sig andra försöket), och...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka