Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel vet ej om tråden ligger rätt,moderator får flytta den annars. sitter och tittar på resultaten för en häst,vad står "h.h.b" för...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: KickiH
·
Avel dräktighetskollade ett av våra ston imorse, hon var inte dräktig men vid kollen upptäcktes en liten cysta. Vet. sa inget speciellt om...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Qbaby
·
Avel Frågan är alltså - hur hittar man bilder på travhingstar? (varmblod) De som fortfarande används i avel finns ju i hingskataloger eller...
Svar
19
· Visningar
1 469
Senast: LadyNonstop
·
L
Avel Undrar hur det går till när man försäkrar fölet?
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Snurrfian
·
S
Avel Fick ett underbart hingst föl i torsdags den 14 juni. :banana: Nu har jag redan börjat fundera på hurvida han ska ha täcke eller inte...
Svar
14
· Visningar
1 286
Senast: Ramona
·
L
Avel Är det någon som har en avkomma efter Danzas 1058? Jag har planer att ta ett föl efter honom, dock inte föräns -08. Eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: tiga
·
V
Avel Hur är det eg, är det tillåtet att i efterhand lägga till "stuterinamn" eller att ta bort det i efterhand? Totala namnbyte godtas...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Vinga
·
Avel Någon som deltagit/haft häst som deltagit och som vill dela med sig av erfarenheter? Hur det går till? Vill veta allt... 2
Svar
32
· Visningar
2 395
Senast: lektra
·
A
Avel Mitt sto blev inseminerad sista gången på lördag och hade släppt ägget vid koll på måndag. Glad i hågen hämtade jag hem henne på måndag... 2
Svar
29
· Visningar
3 112
Senast: Lillsillen
·
Avel När blir en hingst könsmogen egentligen? Alltså när kan han betäcka ett sto ?? 2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: ghost
·
Avel När jag kollade till fölungen nyss så började det komma vätska ur naveln. Efter kankse 15sekunder så ställde hon sig och kissade på... 2
Svar
27
· Visningar
6 398
Senast: ancan
·
L
Avel Hej! Jag flyttade "föl" från sto för ca 2 veckor sedan. "Fölet" var då lite över 1 år. Stoets juver har känts bra och inte alls spända...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Lolo
·
B
Avel Jag var inte säker på var jag skulle lägga den här tråden nånstans... Det är så att jag vill gärna ha länkar till alla möjliga...
Svar
5
· Visningar
2 771
Senast: Nougat
·
Avel Om man har ett sto som fått foderfång är det lättare att hon dessutom råkar ut för förlossnings fång? Vilka har ni shettis ägare...
Svar
2
· Visningar
903
Avel Hej!! MItt sto var dräktig på 18:e dagen. Då jag inte är van vid detta så går jag nu o oroar mig hela tiden att hon kastat. Idag är...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: tinafinis
·
R
Avel Finns det någon som vet ifall jag får visa mitt föl på fölmönstring? Jag har ett irländskt sto med okänd härstammning. Hon har svenskt...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Ryttarinna
·
Avel Hur viktigt är färgen på papper för er när ni köper häst? Betalar ni samma för en häst med ex. vita papper som med gröna, om det är...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Görel
·
L
Avel Har ett litet sto som jag har tänkt betäcka nästa år tyvärr är hon reggad som svenskridponny med okändhärstamning. Men har funderat på...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: Lindis
·
I
Avel Då mamma Boletta var lite risig efter fölningen igår hann jag inte ner till apoteket för att köpa avmaskningsmedel. Ska ner dit om en...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Madick
·
D
Avel Hade mitt sto på betäckning för ca 2 veckor sedan. Nu har hon fått 2 vårtor precis under slidan. :crazy: Vad är det? någon som vart...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: DuploBit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka