Kungannan & Hornsundspokalen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 395
Sv: Kungannan & Hornsundspokalen

Hon är e. BH Hertug - Corrado WL och fick "endast" 887987=47p så egentligen är det väl inte lönt att visa men det är ju så himla roligt!! Bara att få se sin egen bebis på Strömsholm är värt det.

Hade egentligen tänkt betäcka henne med Herzendieb men avvaktar nog med betäckning. Sambon tycker att det blir så väldigt dyrt.... :angel:

Noa

..... glömde berätta att jag hoppas hennes man ska visa henne exteriört men har inte frågat honom.

Noa

Vad kul! :)

Du får förklara för sambon att du kommer att tjäna på att betäcka! Du behöver ju inte nämna att det kanske inte är ekonomiskt du tjänar på det! ;) Och ska du någon gång betäcka ska du ju göra det som 3-åring när du inte förlorar någon tid...

Näe, jag ska inte tjata på dig. Men två stycken andra 3-åriga diplomston är betäckta med honom... :angel:

De första 4 åren av vårt förhållande lyckades jag lura honom att hästköp och dyl. är en investering men han har blivit så skeptisk på gamla dagar.... :D Jag har givetvis inte gett upp än utan hoppas att alla fina hästar på Strömsholm ska få honom lite fölsugen. Jag menar, att skaffa föl är ju ett familjeprojekt som ska befrämja gemenskapen mellan familjens alla medlemmar, allt från att välja hingst fram till vaknätter och fölning. ;)

Noa

Helt rätt!

Jag ska ner till Tyskland nästa helg och fota lite avkommor till honom. Kan ta med lite bilder till Strömshom och locka med! :D

Hon är e. BH Hertug - Corrado WL och fick "endast" 887987=47p så egentligen är det väl inte lönt att visa men det är ju så himla roligt!! Bara att få se sin egen bebis på Strömsholm är värt det.

Hade egentligen tänkt betäcka henne med Herzendieb men avvaktar nog med betäckning. Sambon tycker att det blir så väldigt dyrt.... :angel:

Noa

Självklart ska du visa! Tänk på Zamantha som vann i Flyinge förra året-hon höjde ju sig alldeles enomrt till finalen!

...och sen finns det ju flera fina hingstar till stimulansston. Det blir ju liiite billigare då!

Ja, givetvis hoppas jag att hon ska höja sig ett snäpp poängmässigt eftersom jag tycker att hon är riktigt trevlig men det kan ju lika gärna gå åt det andra hållet.

Ang. betäckning så är det ju tyvärr så att de hingstar jag funderat på inte ingår i stimulanspaketet. Bl.a Herzendieb och Rush Hour.

Tumhållning önskas 2/6 då jag förmodligen mest kommer att gå omkring och kräkas....

Noa

Vi är fortfarande inte helt säkra på hur hästen ska visas vid hand. Vi tolkar reglementet olika här.

Ska gångarterna visas vid hand - dvs man måste ha en visare som springer med den? Eller ska de bara visas i ring så de kollar exteriör?

Måste försöka få tag på ASVH, men gissar att ingen finns där imorgon...

Vad gäller min kille så är han nog redan lika billig som flera av stimulanshingstarna... ;)

Har läst bed.reglementet ett antal gånger men blir inte så mkt klokare. "Bedömning av typ, gångarter och allmänt intryck sker under båda momenten." Vilket jag tolkar som att de ska visas i både skritt och trav vid exteriörbedömningen. :confused:

Noa

Så tolkar jag det också. Ägarna läser dock "därefter visning i ring" och menar att då kan man inte springa med dem.

Blir inte heller klok...

Skaraborgare var där iår och gjorde en super insatts :)

Gångart så skulle vi ta med två:
Davona e.danone ue. Nactus och Firenze Ek e. Florencio ue. Sandro song men det blev bara Firenze som förjde med upp eftersom Davona fick en tillväxt svacka och trivdes inte alls med sig själv. :(

Hopp så var ännu en skaraborgare med
Joyfull e. Orlando (kommer inte ihåg morfar)

På förmiddagen visades gångartsstona först, under ryttare - tre och tre efter det visas alla stona för hand samtidigt och här tas finalisterna ut. Därefter går hoppstona igen samma process, de har med sig sina gamla hoppoäng.

Finalerna går på GP banan vad slottet (dressyrbanan) samma dag och här tar man ut vinnaren.

Firenze kom precis utanför finalplats pga hennes storlek
Joyfull vann!

Bilder på dem båda under ridprovet:
http://www.pixbox.se/alb_show_id417195_page0.html

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
920
Senast: hundtant
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: astronaut
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 740
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025