Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Har precis varit iväg på ett par spännande dagar där jag bland annat fick prata med "Arn". Han talade om att de använt sig av arab och...
Svar
16
· Visningar
2 022
Senast: Spider84
·
V
Avel Hur många av er har valt hingst till betäckningen nu till våren ( om ni skall betäcka så klart :p ) :bump: 4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 252
Senast: Candace
·
Avel Ja,eller vad man nu ska kalla det helt enkelt. Har en vän som råkat ut för en knepig stoägare och nu behöver vi få veta vad som...
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: amkm
·
Avel :cry:har just kommit hem efter att ha dragit ut ännu en dödfödd fölunge iår... Är det bara jag som har otur att vara i "närheten"... 2
Svar
21
· Visningar
2 491
Senast: corzette
·
Avel Hur mycket kan de se på ett ultraljud? Enligt den vetrinären som gjorde ultraljud på min häst nu i Fredags (gått 22 dagar efter...
Svar
8
· Visningar
1 170
B
Avel ....skulle jag vilja veta mera om. Allt som kan tänkas finnas i faktaväg, men det jag är mest intresserad av är era egna erfarenheter...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Blå Bergen
·
Avel vilka är dem första tecknen på att fölet har dött i magen(högdräktigt sto) 2
Svar
26
· Visningar
4 510
Senast: Lady_ann
·
D
  • Låst
Avel ..eller jag vet i princip vilken färg det blir på mitt föl.. brun.. men jag tänkte höra med er om hur chanserna ser ut. u. mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: ameo
·
A
Avel Har äntligen kommit till skott och beslutat mig för att betäcka mitt halvblodsto som är efter Gaston-Caracas-Ikaros. Vad tror ni om...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Fridis83
·
Avel Med lite anledning av trådar som varit uppe nu tycker jag vi kan göra en mycket vetenskaplig bukeundersökning för att klura ut så många... 2
Svar
27
· Visningar
2 087
Senast: bambi82
·
L
Avel Om man har två hästar tex. en hingst som är homozygot för brunt anlag och ett sto som är homozygot för fux. Vilken färg får avkomman...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: avur
·
Avel Har ju tänkt att betäcka henne, men det blir inte denna säsongen. Funderade först hit och dit om hon är lämplig, vilket vi efter bla... 2
Svar
26
· Visningar
2 209
Senast: PrincessOfLjungen
·
Avel Mitt sto är undersökt vid 16 dygn och är konstaterat dräktig nu ska hon undersökas på 45 igen för att se om det är kvar. Är så nervös... 2
Svar
29
· Visningar
2 752
Senast: skaraborg
·
A
Avel Ni som har betäckt med Majim. Undrar lite frågor (endel är allmänna) eftersom jag aldrig har tagit föl innan är det nått nytt. Men oj så...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: lucia_97
·
A
Avel Hej! Är det någon som vet om stoet måste vara Vaccinerat mot hästinfluensa, vid betäckning?
Svar
5
· Visningar
673
Senast: LitenC
·
B
Avel Finns det någon här som råkat ut för det. Hur gick det då ?
Svar
13
· Visningar
5 574
Senast: ZorraBorra
·
J
Avel hejsan! Det är så att jag ska låna ut mitt sto till en privatperson som vill ha ett föl men äger ingen häst som har den...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Sar
·
Avel Ja, börjar känna med lite tjatig, men tillhör man den nojjiga typen så...:D Ni som har på första ultraljudet haft 2 fosterblåsor som...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Antiqua
·
Avel Helloj! Har efter lååååångt övervägande gått in på min ridlärares tips och är nu fast för Cortus bland de hundrafemtioelva hingstarna... 2
Svar
26
· Visningar
3 231
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Är det nån här som har en sån? hur är dom i temeramentet och så?
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: krullidutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka