valt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vitle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 11 252
Sv: valt hingst?

Veronika skrev:
Funderar på Dammen innan han går ur tiden om han ff är i avel till våren och inte står alltför långt bort. Annars är Cosmopolite S en het kandidat. Men först ska hon ju få föl e. Qalle i Maj.
Uppdatering
Även Casir Ask är intressant, har även tittat lite på Haydn eftersom han är 75% fbl o stoet är lite grövre. Men jag kommer säkert att ändra mig 100 ggr innan det är dags OM det nu blir ngn betäckning till våren för hennes del.

Lazio skrev:
funderar.. på Tap In, General November, Dell Ridge Image, Yankee Mustang
svårt.

Titta!! Nu dyker det upp namn som man känner igen!! :D :D
Vi har fått två ungar efter Yankee Mustang. Båda jättefina med dock inte fuxar. ;)
Tap In har vi en drös.
Vår uppfödning Jodyvin kvalade i veckan och gick som en dans.
Dom har lätt för sig. Springer på skalle. Men har speciellt humör. :devil:

AM

Där jag jobbar hade vi ett pomme royal sto förut. Hon var det värsta exemplaret av pilotblod jag någonsin skådat. Hon fick åka härifrån efter att hon kastat av min arbetsgivare, vänt om och sprungit på henne och med flit trampat henne i magen. Det är visserligen bara en häst, men har varit runt på en del elittävlingar utan att se någonting efter pomme royal. Av Pilothästarna i sverige har Pentagon imponerat mer, om han finns kvar på frys hade jag nog hellre valt honom.

Mitt sto är e Ceylon så med Pentagon tror jag att det skulle bli lite för mycket av det goda :crazy:

Absolut ingen aning! Har förstår reflekterat över det, men det är därför far och son är studieobjekt för min del. Åtminstone blir det ju inte Ceylon två gånger i stamtavlan!

Veronika skrev:
Uppdatering
Även Casir Ask är intressant, har även tittat lite på Haydn eftersom han är 75% fbl o stoet är lite grövre.

Roligt att ngn mer än jag har börjat kika lite på Haydn...Han borde passa till många av våra äldre ston!:banana:

Att han inte används så mkt beror ju till stor del på hans tävlingskarriär. han har ju tävlat svår klass under hel radda av år nu, och det med gott resultat och få skador...:d

Hans stam är ju av bästa märke, och det är ju klart intressant med hans höga fullblods%!!!

Han har bytt ägare nu och ska endast stå till avel har jag hört!

Kan någon tipsa om hingst till Hbl sto e Davinci - Tamburin - Herkules,
Hon blir tre 2006 och ska betäckas, behöver något ädelt med långa ben!!! Hon rör sig väldigt elastiskt. Endast dressyr!

Sandakan är ju gööörfin! Visserligen ung - men suoerstammad.
Det är ju som så att ju yngre hingsten är desto läckrare stam och man får ju hoppas att aveln framskrider generation efter generation så jag skulle inte tveka att ta en yngre hingst, man vet ju vad hans föräldrar ger...

Jo jag har bestämt mig. Vi gör ett nytt försök med Hip Hop. Går det inte med honom kan de bli Al Cantino eller så struntar vi i det helt.

T o m jag med min förkärlek till svenska stammar tycker att Haydn är en intressant hingst ;) Han har en stam som man blir glad av :)

Sen har jag tyvärr hört från både de som använt honom och seminstation att han ska ha gett ett väldigt skarpt humör till sina avkommor. Vet någon om det stämmer?

ancan skrev:
Roligt att ngn mer än jag har börjat kika lite på Haydn...Han borde passa till många av våra äldre ston!:banana:

Att han inte används så mkt beror ju till stor del på hans tävlingskarriär. han har ju tävlat svår klass under hel radda av år nu, och det med gott resultat och få skador...:d

Hans stam är ju av bästa märke, och det är ju klart intressant med hans höga fullblods%!!!
Ja, jag tycker han är väldigt intressant! Sen att han inte har så många avkommor är ju både positivt och negativt. Någon som sett nån avkomma och kan uttala sig om förärvningen?

Görel skrev:
Sen har jag tyvärr hört från både de som använt honom och seminstation att han ska ha gett ett väldigt skarpt humör till sina avkommor. Vet någon om det stämmer?
Ja, det hade ju kanske inte vart så skoj till mitt sto :crazy: Får nog ta reda på mer om detta.. Nån som vet vart han ska stå?

Nej jag har aldrig hört att han skulle ge skarp men han ger stort trots sin lilla storlek!

Mitt ena sto har en avkomma e Haydn som verkar väldigt vettig, men så har mamma supertemperament också :love:. roslagen/cajsastina har ju också fött upp en Haydn :).

Trevligt att höra!

Pratade i somras med en på seminstationen som träffat flera skarpa avkommor, det beror kanske också på hur man definierar skarpt humör, men de tyckte att mitt Ceylon-sto var trevligt ;)

Görel skrev:
Trevligt att höra!

Pratade i somras med en på seminstationen som träffat flera skarpa avkommor, det beror kanske också på hur man definierar skarpt humör, men de tyckte att mitt Ceylon-sto var trevligt ;)

Oj då...henne har vi ju hört mkt om:eek: :angel:

Då kankse jag ska omvärdera mina tankar om Haydn...:crazy:

Har ju bara träffat han själv, och jag tycker han har ett utmärkt tävlingshumör...

Har inga större erfarenheter av hans avkommor ...så jag har ju helt gått på hans stam och hans egen "person"...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"? 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025