valt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vitle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 11 252
Sv: valt hingst?

kl

Hbl-stoet (e Brisad) går till Jazz Time.
Reservhingst är Topaasch.

Fbl-stoet (e Diaghlyphard) går till Don Primero eller så får hon vill vila i år, vi får se.

*KL*

Mitt fullblodssto efter Baffin-Tammerfors går efter mycket velande till lucky Point i år, reserv är Hip Hop.

Jag funderade på krazvinsec till mitt basjkirsto, men han har tyvärr dött så.. nu vet jag inte riktigt..
jag vill ha en stor hingst men det finns bara 9 godkända basjkirhingstar i sverige.. och 2 är hennes pappa och farfar. och en annan hennes farbror.. många hingstar är e. Sokol som är en av de främsta... jag vet inte riktigt nu men en hingst som heter Sanza ligger ra till.

MetalFairy skrev:
kl

Hbl-stoet (e Brisad) går till Jazz Time.
Reservhingst är Topaasch.

Fbl-stoet (e Diaghlyphard) går till Don Primero eller så får hon vill vila i år, vi får se.

Vad har du haft för hingstar på fbl stoet innan?

Vi kommer betäcka med For Pleasure och Maloubet de Pleville:banana:

gragge skrev:
OK, det köper jag. Men måste ändå få komma med en halvskeptisk kommentar, de har båda varit i avel ett tag, speciellt PR, och inte direkt visat framfötterna där. PR var ju ganska populär ett tag när Pilot var väldigt i ropet, med Pialotta och allt. Han borde bevisat mer kan jag tycka eftersom han till skillnad från tex Brigadör "fått chansen". 38 avkommor bedömda i 3års men inga vidare siffror varken i hopp eller dressyr.

Vet inget om Pommes eller Poets möderne, det tycker jag är styrkan hos Brigadör och även Feliciano. Vet du något?

De Pomme Royal hästar jag träffat (som brukar heta typ, PomPom eller Pomperipossa eller så) har varit lite olika byggda. Vissa väldigt högresta med hals rakt upp även när man hoppade. Flera av dem har varit väldigt små (160 och under) vilket känns lustigt (med tanke på pappas storlek). Ingen hade gångarter som var något vidare, ok kanske lite plus på galoppen på nån. De hoppade alla glatt och trevligt, en del med fin teknik andra mest med hjärta och lust om man säger. Är nog två som tränar hoppning tillsammans med oss fortfarande.
Kan hända att han inte präglar avkomman så mycket och det därför finns så pass stora variationer eller också har det varit slumpen.

Inte en hingst i min smak men, nåja det är tur att vi har olika uppfattning eftersom just det tar aveln framåt.
;)

Konstigt vilken skillnad det kan vara :P

Min kompis har ett PR sto, en borkfärgad historia, ursnygg, 175 hög, gått 140 hoppning med vinster och placeringar, rör sig dessutom riktigt riktigt bra.

pialotta skrev:
Sandakan är ju gööörfin! Visserligen ung - men suoerstammad.
Det är ju som så att ju yngre hingsten är desto läckrare stam och man får ju hoppas att aveln framskrider generation efter generation så jag skulle inte tveka att ta en yngre hingst, man vet ju vad hans föräldrar ger...

Det kan ju vara en ren tillfällighet men... Här på Bollerup har det i år redan kommit två föl E:Sandakan som båda haft krokiga ben som man fått jobba rätt mkt medför att de ska räta ut sig. Mötte även en dam med ett sto med föl också E:Sandakan som hade fått krokiga ben som de också fått jobba lite med. Mkt möjligt att det bara är ren otur och tillfällighet, men man blir ju ändå lite fundersam...

Vi har valt Corlensky G, läckrare pålle får man leta läääänge efter :d

MetalFairy skrev:
-05 fick hon ett hingstföl e Briar (se avatar).
I år väntas en Don Romantic-bebis (25 juni).

Vad har du för sto?

Jag har en 3åring e Aer (Aerline H) som ska betäckas med Cardento.
Sen en 6åring e Briar, men hon betäcks nog inte i år.

Jag har haft en val. e Diaghlyphard, därför undrade jag :p

Funderar på Dammen innan han går ur tiden om han ff är i avel till våren och inte står alltför långt bort. Annars är Cosmopolite S en het kandidat. Men först ska hon ju få föl e. Qalle i Maj.

Dammen avled i sommras, (om vi nu talar om samma hingst- Dammen 774?)

och denna tråden kan ju vara aktuell igen vad ska ni betäcka med i vår?

Det är väl bättre att starta en ny som blir mer lättöverskådlig. Dessutom slipper vi antagligen kommentarer som ovanstående om Dammen från någon som inte ser hur gammal tråden är.

Mitt hannoveranar sto e; Wonderland ( Weltmeyer - Lysander)
u; Windorra ( Werther - Deichvogt)

Kommer att gå till Channon 1082
e; Rubignon ( Rubenstein - Donnerhall)
u; Chanti ( Mazarin - Good Future)

Hejsan
Jag har en hingst på 1 år e Sandakan och han är helt perfekt i sina ben. Har alltid varit han var jättefin redan när han föddes så det är nog otur, känner till flera st Sandakan avkommer som är bra i sina ben.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"? 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025