OK, det köper jag. Men måste ändå få komma med en halvskeptisk kommentar, de har båda varit i avel ett tag, speciellt PR, och inte direkt visat framfötterna där. PR var ju ganska populär ett tag när Pilot var väldigt i ropet, med Pialotta och allt. Han borde bevisat mer kan jag tycka eftersom han till skillnad från tex Brigadör "fått chansen". 38 avkommor bedömda i 3års men inga vidare siffror varken i hopp eller dressyr.
Vet inget om Pommes eller Poets möderne, det tycker jag är styrkan hos Brigadör och även Feliciano. Vet du något?
De Pomme Royal hästar jag träffat (som brukar heta typ, PomPom eller Pomperipossa eller så) har varit lite olika byggda. Vissa väldigt högresta med hals rakt upp även när man hoppade. Flera av dem har varit väldigt små (160 och under) vilket känns lustigt (med tanke på pappas storlek). Ingen hade gångarter som var något vidare, ok kanske lite plus på galoppen på nån. De hoppade alla glatt och trevligt, en del med fin teknik andra mest med hjärta och lust om man säger. Är nog två som tränar hoppning tillsammans med oss fortfarande.
Kan hända att han inte präglar avkomman så mycket och det därför finns så pass stora variationer eller också har det varit slumpen.
Inte en hingst i min smak men, nåja det är tur att vi har olika uppfattning eftersom just det tar aveln framåt.