valt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vitle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 11 252
Sv: valt hingst?

Rodde skrev:
Han har bytt ägare nu och ska endast stå till avel har jag hört!

Kan någon tipsa om hingst till Hbl sto e Davinci - Tamburin - Herkules,
Hon blir tre 2006 och ska betäckas, behöver något ädelt med långa ben!!! Hon rör sig väldigt elastiskt. Endast dressyr!

:love: Laurentio är en hingst i min smak. Har en god vän som har sto dräktigt med honom. Super stam och riktigt långbent!
Petra

:eek: Vi har haft en Haydnhäst på inridning hos oss och den var något mera än skarp! Inte kul häst men stammen var kanon!
Petra

Om vårt sto klarar sig och hon klarar av det ska vi kanske betäcka henne i vår. Kanske med Qalle isåfall, uppfödd här på Bollerups naturbruskgymnasium där jag går :love: Urläcker hingst det är. Eller kanske Quite Easy. Eller Londonderry. Eller Tip Top. Eller Maloubet de Pleville. Åhhh, det finns så många helt superfina urläckra hingstar :love:

Görel skrev:
T o m jag med min förkärlek till svenska stammar tycker att Haydn är en intressant hingst ;) Han har en stam som man blir glad av :)

Sen har jag tyvärr hört från både de som använt honom och seminstation att han ska ha gett ett väldigt skarpt humör till sina avkommor. Vet någon om det stämmer?

Han har ju inte haft många avkommor i sverige (kanske pga av den väldigt höga språngavgiften första åren) och den enda jag sett/hört talas om hade extremt skarpt temprament på gränsen till .......Haydn själv är ju mkt svårhanterlig och mkt hingstig och stog ju endast en säsong i programmet på en välkänd hingststation just på grund av att han var så svårhanterlig, så kanske ingen rök utan eld....Nu ska han tydligen stå på naturlig betäckning så det är väl bara att önska den nya ägaren lycka till! Blodet är ju intressant med sitt höga fullblodsinslag.:banana: :banana: :banana:

Det är just den höga halten av bra fullblod för ridhästavel som gör att jag tycker att han är så intressant!

Jag hoppas på att kunna betäcka de 3 ston som jag har kvar på ön i sommar. 1 ska gå på fribetäckning med B.Besk och de andra 2 har jag inte bestämt ännu. En går troligen till Henfynyw Tywysog medan den andra till vår egen hingst Gribsvads Rosehal, om jag nu kan ta hem honom från Öland i sommar:(

Jag tycker så synd om dig för den sits du hamnat i! Hoppas att du kan ta hem din hingst och ordna det för dom ston du har kvar hos dig!

Jag kan ju ha Gribsvads Rosehal som reservhingst till nästa år ifall Brigadör inte är i avel ;) Det har ju blivit så populärt med ridponnyer nu för tiden!

Om jag skall betäcka mitt korsnings sto så funderar jag på arab hingsten Firitzio.//bonny

hejsan. läste att chamiell-flamingo z, fått pungbråck oc blivit kastrerad...synd va?
men då har du ju en mindra att välja mellan
kram

Görel, jag har haft ett sto e Pomme Royal -Dammen och hon var fördjälvlig. Vilken humör, liten och ful dessutom - knappt 160 och tunn som ett staket. Dålig hals och mycket ont i magen....TA ngn annan hingst...

Det blir faktiskt ingen hingst alls i år! Har inte råd och stoet ska få vara ridhäst ett tag, vilket jag märker på henne att hon vill.

Skulle jag ändra mig är nog Hermes kandidaten eftersom Brigadör inte är i avel i år.

hugger en knapp

pust o stånk o stön, gu` vad det är svårt att välja hingst. Just nu vacklar jag fram o tillbax mellan 4 hingstar; en som givit duktiga treåringar och tre nygodkända, varav en "innehingst". Förstår inte alla som har så lätt att välja, hur gör ni???

Salonikel skrev:
Nu har vi bestämt oss och bokat Cardento :love:
...och båda mina- går till Corlensky G. Är det någon som vet om man måste boka honom ? Min magkänsla säger att antalet ston som han ska serva blir så högt så att det kanske borde göras...eller vad tror ni andra ? :confused:

Helen

Jag har ett sto med Cor de la Bryère och Furioso i stammen...

har funderat lite på Magini, men gillade även hans stallkamrat Lemon :crazy: så nu måste jag försöka bestämma mej också. Någon som har någon åsikt?? Nån som vet nåt om Lemon och hans avkommor (är ju inte lika beprövad kanske som Magini)...??

Ta Magini om det passar stoet exteriört. Bättre hingst på så gott som alla punkter.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"? 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025