valt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vitle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 11 252
Sv: valt hingst?

Jag träffade på Lambo igenom att köpte ett sto som var dräktigt med honom. Det stoet är 50% fullblod 50 % halvblod och fick ett föl som såg ut som ett fullblod. Bra tänkte jag en hingst för Kaliberstoet. När hon var dräktig kom jag på att jag nog fått hjärnsläpp efter att ha bedömt hingsten efter den avkomma med så mycket fullblod i. Så jag förstår att du inte har tänkt på honom. Nu blev resultatet blev mer än bra och det är inte ofta man måste hålla på och ha budgivning mellan köpare av ett årsföl. Så årets helsyskon är inte till salu, det har ju blivit min bebis efter som mamman dog när hon var två veckor. Men hade jag visat upp henne hade det säker blivit samma resultat som förra året. Överlag kan jag väl säga att Lambos föl har varit mycket lätt sålda.

Jag tror jag har valt... :D

Förmodligen blir det Hohenstein på mitt sto e. Bugatti Hilltop.
Men vi får se i vår.
Jag har en tendens att ändra mig ett Gäng gånger. :p

Vad det blir på gammelmärren vet jag inte riktigt. Helst skulle jag vilja sätta Robin Z på henne...

Senast ändrad:

Jag tror att jag ska betäcka mitt sto e: Magritte-Anart med Camaro M, men jag kommer nog att ändra mig innan det e dags. Just nu är hon dräktig med Smashing Hit, men det fölet ska säljas!

Sto 1 e. Robin Z - xx kommer vi att åka till Magini med och försöka en gång på naturligt med henne.

Sto 2 e. Ramiro Z är inte säkert att vi kommer att betäcka men om vi gör det lutar det åt: Maloubet de Pleville, Undercover (om han blir gdk) Manhattan ska vi kolla lite på också...

lå¨nar sista knappen...
jag funderar mellan Lambourghini, då jag fått två mkt bra föl efter honom, och Sirt Schölling igen, som jag väntar två med, lite beroende på hur dessa blir.
Har ju alltid velat ha en Ragazzo avkomma på mitt äldre sto men det har inte blivit något än, hon har aldrig tagit sig med honom...och nu står han bara på naturlig en bra bit härifrån.
Balou de Rouet är fin han med!"

Om jag ska betäcka mina ston till våren så har jag iallafall bestämt mig för hingst till vbl-stoet (okänd härstamning). Hon får åka till painthingsten Johnny War Chic.

Arabstoet (e: Damocles - Bilbao) funderar jag på halvblodshingst till. Har blivit rekommenderad Camiell-Flamingo Z. Vi får se!

Kallblodsstoet får ett föl i maj. Tror hon ska få vila ett år efter det...

Så länge jag har råd ska jag fortsätta avla på henne:)

Ett hingstföl säljer jag, ett stoföl borde jag också sälja för plånbokens skull:crazy: , men det kan bli svårt:cry:

På min lista över intressanta hingstar om Brigadör inte är tillgänglig har jag Rambo, Bayron och Lambourghini än så länge! Jag vill ju ha svenskfödda :D

Min märr fick ju ett Lambourghini-föl förra året och han är bra snygg nu! Så honom kan jag rekommendera på ditt sto. :)
Han är förrästen jättesvensk! Ja avkomman alltså. :p

*lån*

Absolut inte klart, men möjliga kandidater är Cassini II och Carland om han bli godkänd. Hörde ryktas något om en Stakkato-hingst också, det kanske hade varit något.

Två av våra inackorderingar är "bokade"..
En står i kö till Viking Kronos.
Men det är svårt eftersom dom handplockar stona...
Den andra ska till Rite on Line troligtvis...

AM

Mitt cortezsto hör ju till de sista att nedkomma nästa sommar (juli) så tanken är att låta henne vila....(om det inte blir ett försök på fölbrunsten och då blir det nog med LAST LIBERTY) Annars sparar jag mig för nytt försök med Master-07.....
(varför jag inte tar han på fölbrunsten?, därför att hon krånglade med honom i somras och kastade, och sedan slutade de skicka 2 aug (och jag fick välja nytt på stående fot)och jag vill ha hela sommaren att försöka.....utifallatt.....:devil: )

Däremot så får jag hem mitt nyinköpta fblsto på fredag som jag är sugen på att seminera(f-02) för att utbilda henne lugnt och senare ha henne som tävlingshäst/(träning i alla fall).Där är jag jätte öppen för förslag på större , rörliga (hopp?!)hingstar. ;)

ska betäcka mitt paint sto e:vic tim rocket u: quatersto med David Frost eller Tors Mighty Bear. :love:

ska betäcka mitt welsh cob sto e: Calerux Black Prince u: Rotherdale Eclipse med en friser hingst har inte bestämt riktigt vem ännu.:confused:

varmblodsstoet åker nog till en arabhingst för att få fram en bra distanshäst :idea:

Om Lambourghini blir nästa års val så vill jag kanske komma förbi och våldgästa dig för att titta på underverket ;) Är hans mamma hon som tillhör samma stofamilj som min hästs pappa?

Kom på att jag egentligen är intresserad av Pomme Royal och Poet också, men att dom bara står på naturlig betäckning och jag vill inte ha mtt sto på en station så långt bort. Dessutom gillar hon inte att åka transport!

Japp, samma sto! :)

Tyvärr får du åka ända till Arvika för att kolla in snyggingen. Det är där han bor...
Fast du får gärna komma å titta på min Bugatti Hilltop-avkomma i stället. Hon är rätt fin. ;) Undan samma märr...

Synd att han inte står till förfogande längre. :(

Idag fick vi vinternumret av Ronden...

Både Generalen och Jag "kannibalen" de Belluet är med på bild..
Dräggel....Dräggel...Vill ha!!!

AM

Lånar knapp

Shady har jag lånat ut magen på nästa år och hon går till Quite Easy.

Vitle skrev:
Hur många av er har valt hingst till betäckningen nu till våren ( om ni skall betäcka så klart :p ) :bump:

Jag har bestämt mig för att ombetäcka mitt sto med Spuni frá Miðsitju igen. Jag är så nöjd med avkomman från i år så jag vill ha en likadan :d

Till mitt andra sto skall jag avvakta lite. Antagligen så skall jag själv ha hingsstation till en svartskäck i sommar. Det är inte helt färdigt men till 95% så då vill jag ha honom till sto nr 2 och kanske även till nr 3.

/Åsa

Görel skrev:
Kom på att jag egentligen är intresserad av Pomme Royal och Poet också!

? Förvånad!
Du brukar ju ha en väldig koll och bestämd uppfattning om olika hingstar och deras förtjänster. Din kärlek till Fille och Brigadör är välkänd här och med all rätt får jag säga. Men Pomme Royal och Poet? Hur menar du då?

PR har förvissa ganska bra siffror för benen (som du brukar vilja ha) men annars..... Ingen Feliciano direkt! De PR hästar jag träffat (ridit tre, träffat några till) har alla varit snälla och rara men inte direkt några wow hästar. Medel på det mesta.
Poet är ännu mer annonym så honom vet jag inget om.

Förklara nu hur du tänker så vi som litar på ditt omdömme och gillar dina inlägg förstår.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"? 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka