Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Avel Kan man betäcka en häst med utläkt spatt? Och att det då inte finns någon riski för att fölet får spatt?
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: maria_b
·
Avel Hej, har en ridponny med okänd stam som är märk på höger lår med en cirkel med vad jag tror är två korsade gevär/svärd i plus en krona...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: Fria
·
L
Avel Har ett sto som är betäckt med en fryshingst. Fick nu en räkning ifrån stuteriet på 11 000. Vad är det som de tar så¨mycket betalt för...
Svar
6
· Visningar
5 469
Senast: saila
·
Avel Jag e väl lite grön, det erkänner jag...men finns det inget ställe på internet man kan söka härstamning på hästar utan att veta vem som...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Rancher
·
Avel Eftersom jag ska åka och provrida en häst efter Heartbreaker så undrar jag vad jag kan förvänta mig för psyke och vad han brukar...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: zoowie
·
Avel Hur mycket har era unghästar växt under olika perioder? Har alltid tänkt att de inte växer så mycket efter 4 års ålder, undatagvis...
Svar
16
· Visningar
1 479
Senast: mimus
·
R
Avel Hoppas att någon skulle vilja svara på min fråga angående mitt halvblodssto. Hon är nyss 19 år fyllda, väldigt pigg och alert och jag... 2
Svar
24
· Visningar
2 057
Senast: boccia
·
Avel Någon som vet något om Hingsten Duty Time xx och hans avkommor?
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: norpan85
·
I
  • Låst
Avel Skulle ni betäcka ett sto som är 21 år gammal som aldrig har haft föl förut och som dessutom har sommareksem? Jag skulle inte det och...
Svar
16
· Visningar
1 074
Senast: ameo
·
W
Avel Det är både givande och läraktigt att höra vad andra människor har för avelsmål. Har du något mål med din avel, eller avlar du bara för...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: Fenestra
·
D
Avel Mitt föl är snart 3 dygn gammal.. jag har inte sett att hon har fått ut sitt tarmbeck. Jag har inte haft möjlighet att kolla henne hela...
Svar
4
· Visningar
1 705
Senast: dolphinsmile
·
S
Avel Jag hade ett sto som var ue. Gulliver för några år sedan. En av de mest bestämda och personliga hästar jag har mött - stundtals omöjlig...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: cikoria
·
Avel Fortsättning... igen... Nån som vet nåt? (färg, mankhöjd, prem, avkommor som är värda att nämnas?) Ernö 3959 Frondeur 333 Largo 144...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: R0NJA
·
S
Avel Vad kollar man på när man köper ett föl? Mer än stammen? Föräldrarna? Hur den rör sej? Vad mer? Vill gärna lära mig så in...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Cyllene
·
R
Avel Vad hände med honom? Alltså, jag vet att han inte finns kvar men vad hände..? Någon som vet? Tyckte det var en så oerhört fin hingst...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: R0NJA
·
O
Avel Är jättesugen att börja med en uppfödning i mindre skala av denna hästras. Har märkt själv att dom är väldigt svåra att få tag i. Men...
Svar
3
· Visningar
2 205
Senast: tesora
·
Avel Mitt föl är nu 6 veckor gammal och för ca en vecka sedan började hon klia sig så att hon skavde bort pälsen. Först trodde jag att det...
Svar
5
· Visningar
3 561
Senast: Pade
·
Avel Skulle vilja ha lite mer information om dessa hingst, främst Weltbürger. Bilder, avkommor, resultat ja allt möjligt! :)
Svar
9
· Visningar
4 110
Senast: remmen
·
Avel Jag har lite ångest just nu eftersom ett av mina ston har fått ett stoföl, som jag gärna vill behålla men eg inte har råd med. Jag har...
Svar
12
· Visningar
2 265
Senast: Mitrolle
·
Avel Jag skulle vilja se korsningar welsh Mountain/arab, hur har de blivit i storlek?? Hur är de i tempramentet?? Vad var erat syfte med...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Rodde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka