Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Hej jag har betäckt mitt sto med Ludwigs champion och för mig var det ett klockrent val då jag älskar Argentinus och tycker att det är...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Cyllene
·
M
Avel Har funderat lite på vilket som ger säkrast dräktighet, att betäcka naturligt eller att seminera? Jag personligen tycker ju att naturlig...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Mellsan
·
Avel Funderar på o betäcka mitt sto med en Arab. Vilka är godkända för svh avel? Och kan ni rekomendera någon bra arab, gärna i...
Svar
16
· Visningar
1 702
Senast: Fenestra
·
G
Avel Inatt fölade mitt sto, och ut kom en svag, krokig liten sak :love: "][/URL] Hon kunde inte resa sig eller dia själv, vi stöttade... 2
Svar
21
· Visningar
2 942
Senast: Gnistra
·
Avel Hej! jag undrar om någon vet något om painthingsten JJ Bar King, när är han född m.m. Eller vet ni några andra painthingstar?:bump...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: rocki
·
Avel Önskar få lite hjälp med hingstvalet, om nu sista damen ska betäckas om så vill jag vara förbered! Stoet är 164cm, 4år så hon växer... 2
Svar
25
· Visningar
3 120
Senast: Miaa
·
Avel Har försökt att hitta info om honom, men det enda jag hittar är i stort sett att det går bra på tävlingarna. Jag hade tyckt det var...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: grimman
·
P
Avel Finns det någon som har erfarenhet av att en ett årig hingst har klarat av att betäcka. Åringen hade tagit sig in till stona nu har en...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: pemanika
·
Avel Satt o läste annonser o blir chockad hur folk sätter priser. Hur kan man tex sälja en klass 1 fölunge (hbl renrasigt) för... 11 12 13
Svar
256
· Visningar
19 383
Senast: ch791022
·
Y
Avel Kollade brunsen med UL och konstaterade att det var dags att åka. Åkte till hingsten men hon ville inte. Tog hem henne igen efter 4-5...
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Chickengirl
·
Avel Hej! jag undrar om man tex korsar en P.R.E. hingst med ett halvblodssto , vad blir avkomman då? blir det en P.R.E. Partbreed eller något...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Nougat
·
E
Avel Hej, har funderingar på att skaffa mig häst igen, dena gång för AR/dressyr och körning- vilken sorts häst skall jag välja? Har kommit...
Svar
17
· Visningar
1 204
Senast: naivasha
·
Avel Tänkte kolla mer er på buke... Hur lång tid tar de (oftast) från att stoet får vit mjölk till fölet föds? Mitt sto ifråga har haft...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Chickengirl
·
Avel Vår ena fölunge i år föddes lite sabelbent, och ganska utåtvriden tåaxel. Den utåtvridna tåaxeln tolkade jag som att den kom av att hon...
Svar
18
· Visningar
5 114
Senast: via
·
W
Avel Är det okej att betäcka ett d-ponnysto som har haft föl tidigare med en mindre fullblodshingst eller halvblod av liten modell? Vart går...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Ponyta
·
Avel jag skulle gärna vilja ha lite fakta om den hingsten! vad brukar han nedärva? finns det någonting som är typiskt Zeppelin-avkommor?
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Lord_Calvert
·
C
Avel När det står i hingstkatalogen språngaavgift x antal kronor, menar dom då att man har betalt för de antal fösök som krävs för att stoet...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: athena
·
R
Avel Hej!:p jag ska betäcka min häst snart. jag undrar hur gör man med alla papper? Vilka papper ska man fixa när fölet är fött? Är det...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Masse
·
A
Avel Hej! Vi funderar på att betäcka vårt arabsto, men är osäkra på det här med inavel... Stoets mormorsfar och hingstens morfar är samma...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: carinaso
·
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul... 2
Svar
31
· Visningar
3 978
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka