Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel är det svårare att få stoet dräktigt på fölbrunsten än på andra brunster? erfarenheter?
Svar
5
· Visningar
791
Senast: dolphinsmile
·
E
Avel Kan jag avla med mitt 13 åriga sto som inte tidigare har fått föl?
Svar
1
· Visningar
618
Senast: sorbisen
·
E
Avel sto som jag betäckt, började stappla omkring igår, så dom (där hon står) ringde veterinären, hon kom ut å sa att hon fått början till...
Svar
18
· Visningar
1 717
Senast: Helan
·
L
Avel Skulle vilja veta allt om honom men har inte hittat så mycket information. Nu tar jag hjälp av er! Är det någon som vet vad han dog...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Paulsan
·
C
Avel Bobby är ju inte i avel längre, men en del vill kanske ändå veta att han nu har gått bort. Taget ifrån Ridsports hemsida:
Svar
9
· Visningar
1 316
Senast: NoExit
·
Avel Var inne på deras hemsida, men hittade ingen info - någon som vet? 2
Svar
23
· Visningar
2 153
Senast: borsalino
·
M
Avel är det någon som har några positiva erfarenheter av detta? Fick svar på bakt provet och det var positivt, vetrinär har skrivit ut...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Mithra
·
Avel Ska åka och kolla mitt sto för tredje gången, och hittills har det bara varit att åka hem efter ultraljud. Hon visar rätt tydlig brunst...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: cikoria
·
M
Avel Jag undrar vart man vänder sig för fölpass till stoföl e connemara u varmblod? /morAkka
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Gimmick
·
Avel Snart är de dags att ta fölen på fölmönstring. Vart hittar jag på vilka ställen detta finns? Vet att de skall vara på...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Masse
·
F
Avel Jag har sökt här bland trådarna men inte fått svar på min fråga! Någon som vet hur de är i ridbarhet, utseende, tävlingsresultat...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Flying High
·
H
Avel Undrar vad som hände med honom? Någon som vet? Vet att han tävlades framgångsrikt som 5-åring men sen bara försvann han... ej godkänd...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Hrdina
·
S
Avel Mitt stoföl, född 22/5, nu 6 veckor, sjuknade i en infektion då hon var tre veckor, troligen utgången från naveln som hon just fällt...
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: Sacja
·
Avel Mitt ena sto är betäckt uner förra veckan, sista språnget gjordes i lördags, söndags morse slog hon ifrån, UL på em visade att ägget...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: QuickStar
·
Avel Hur nära kan man ha olika hingstar utan att det räknas som rent inavel eller liknande? T.ex. Pappan - e. Burggraaf, ue. Voltaire...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: fantastique
·
L
Avel Hej! Hur många hrä är det som betäcker om på 10 dagars brunsten ( fölbrunsten).. för och nackdelar?
Svar
5
· Visningar
898
Senast: CK
·
C
Avel Hejsan! Snälla ni som vet något om honom Berätta jag är intresserad av att veta allt. Har sökt på nätet men hittade inte så mycket... 2
Svar
27
· Visningar
3 149
Senast: cardior
·
Avel men hoppas ni har ork att hjälpa mig ändå. Har börjat jakten på en hingst till mitt sto (okänd härstamning). Ska avla för eget bruk, då... 2
Svar
21
· Visningar
2 299
Senast: Mabuse
·
Avel Ni som använt er av fribetäckning. Berätta gärna hur det gick till. Far hästarna runt först eller ställer dom upp direkt osv. Berätta...
Svar
2
· Visningar
3 260
Senast: zizzy1
·
Avel Hur länge brukar era ston stanna hos hingsten vid fri betäckning..? När jag var liten och mammas häst åkte var hon hos hingsten i 3... 2
Svar
23
· Visningar
3 834
Senast: Mirraya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka