Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det någon svensk hingst utan Utrillo i stammen? Gärna dressyr stam! En kompis till mig har fått möjlighet att låna ett jätte... 2
Svar
39
· Visningar
2 766
Senast: SusieQ
·
M
Avel jag har en häst efter master och hartung, han har full stamtavla som är bokförd, men jag vill ännu längre bak ändå.. så min fråga är; är...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: SusieQ
·
Avel Jag har ett sto som ska till hingst här i veckan. Jag trodde att min kompis också skulle betäcka sitt sto nu, men hon har fått kalla... 2
Svar
29
· Visningar
3 257
Avel Ni som har haft föl som blivit sjuka eller på något sätt dåliga i år, Vad har ni gett stona att äta? Hö? Hösilage? Ensilage? Jag har nu... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: Neje
·
T
Avel Skulle gärna vilja veta hur era hästar med Bernstein eller Elfenspuk-blod i sej är. Har läst att Bernstein ger hårda hästar och hört att...
Svar
18
· Visningar
2 548
Senast: Sar
·
Avel Försöker att få vårat sto dräktigt. Har henne nu för tredje gången hos hingsten. Har tidigare haft en brunst cykel på 21-25dagar...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: lillamy73
·
S
Avel en kompis funderar på att köpa en häst e. Uplands Bronze, blev lite nyfiken på denna hingst :) vad har ni för avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Seha
·
Avel Hej vet ej vart jag ska skriva denna fråga riktigt... Jag har ett föl som föddes väldigt ljusbrun..mamma mörkbrun pappa fux,mormor fux...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: towe
·
A
Avel Flyinges sto familj nr. 13. Någon som vet något om den? :banana: 2
Svar
26
· Visningar
2 403
Senast: bizznizz
·
Avel Hej! Jag undrar om det finns någon Angloarab hingst här i Sverige?:) Skulle gärna vilja se blider,stam,hemsida om hingsten,avkommor...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Nougat
·
A
Avel Funderar lite över en sak och vill gärna höra vad ni andra tycker. Den mesta aveln som sker idag (seriös sådan) är inriktad på... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 523
Senast: Bewelinn
·
Avel Jag har aldrig tänkt på det innan, förren min nuvarande stallägare frågade om min häst haft föl innan, jag vet ju inte det. Men hon...
Svar
16
· Visningar
4 344
Senast: Linduzz
·
Avel Hej! Jag skulle gärna vilja veta mer om Royaldik och även Hitchcock? Skulle någon vilja hjälpa mig? // Mvh R
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: Hydriot
·
Avel Är det någon här inne som kan berätta för mig hur man ansöker om stuterinamn och var man gör det, vad kostar det på ett ungefär och...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: Lantlolla
·
Avel Hej jag behöver hjälp! Ska nu betäcka mitt sto på fölbrunsten och detta var inte planerat och står och har inte någon hingst som jag...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Golden Sam
·
Avel Vad är en lämplig kostnad på det förutom alla kostnader för betäckningen då givetvis :p Har en fundering på att göra det nästa år...
Svar
11
· Visningar
3 071
Senast: Tinen
·
Avel Men hur vet man om eller vilken stofamilj ens häst ingår i?
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Görel
·
M
Avel Jag har en häst utan papper. Han är dock brännmärkt med det tyska Holsteinermärket + 49. Är det nån som vet hur jag kan leta efter...
Svar
13
· Visningar
3 162
Senast: Pade
·
Avel Jag har alltid trott att man kunde seminera hemma, men nu märker jag att alla diskuterar seminstationer. Betyder det att man inte får...
Svar
17
· Visningar
3 024
Senast: via
·
I
Avel Hur gör ni som inte enbart arbetar med avel, utan som bara tar föl på er ridhäst som en kul grej, vad gäller jobb och fölning? Tar ni... 2
Svar
23
· Visningar
2 153
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka