Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Hur troligt är det att en häst blir 170+ om ingen i släkten nuddat 170 sträcket? Pappan är 167 och mamman 160, längre bak är alla i...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: EQL
·
M
Avel Rabino ( e:Ramiro-Calypso II) Concetto (e:Contender-Frontal xx) San Fernando (e:Arthy-Nankin Wiener Skat...
Svar
10
· Visningar
1 388
Senast: M_Q
·
C
Avel sätt stopp för ultraljudet av stona! Jag ultraljud kolla mitt sto idag. skulle se om hon va brunstig då tanken va att hon skulle till... 2
Svar
21
· Visningar
3 731
Senast: Fiorano
·
Avel Detta kanske är en väldigt dum fråga fråbn en nybliven uppfödare MEN kan ston visa falsk dräktighet? Vårat ena sto var borta på...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: Cornelia
·
Avel I går fick jag hem Ridponnynytt och läste bland annat artikeln "Lite om behovet - ponnyutbildning". I artikeln skrivs bl.a. kunskapen... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 441
Senast: peråke
·
Avel har funnet den svenske BLUP indexen på hesten min, eneste er at jeg ikke skjønner så mye av den.. Noen som kan hjelpe meg? Bra, dårlig...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: Picazzo
·
Avel Jag har två arabston som har ett varsitt föl. Båda har haft föl förut och är vana och väldigt snälla mammor. Fölen är födda med ett...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Bewelinn
·
L
Avel Min gamla pärla var ett sådant.. Nu e de så att ja har hört att de e ett gammalt ord för nu tidens halvblod..? Men min pärla har ju...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: ameo
·
Avel Pratade med en bekant idag vars ston är på betäckning, hon berättade då att ett av stona, som inte tagit sig på första betäckningen...
Svar
11
· Visningar
1 009
E
Avel Är orolig för shetlandsfölet som nu är ett och ett halvt dygn. Allt har hittills gått som det ska, född på 330:e dagen, diar...
Svar
1
· Visningar
3 448
Senast: Cissi_K
·
B
Avel Jag undrar när man kan ta blodprov för att kolla om hästen är dräktig? Jag har läst i olika böcker och i vissa står det att man kan ta... 2
Svar
27
· Visningar
2 239
Senast: lil-sis
·
A
Avel alternativ 1:sto f.-05 e.Ragazzo, Chess, Pegasus. alt 2::)e.Carson Ask. känner någon till dessa hinstar? O vet om avkommorna har...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: Cassandra
·
N
Avel Hur ska hästen stå med benen på utställning? En del säger si och andra så. Visa gärna bild. *la tråden fel, nån som kan flytta?*
Svar
3
· Visningar
802
Senast: ameo
·
J
Avel Som vuxen "ridtjej" som aldrig kunnat ha egen häst börjar nu en tanke ta form om att köpa mig ett föl/unghäst av rasen welsh (äääälskar...
Svar
1
· Visningar
754
C
Avel Jag blev väldigt intresserad av Chequille Z och har hört att han ska komma till Flyinge? Kanske har han redan kommit? Jag funderar på...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Chequille
·
M
Avel Någon vänlig själ som vet var jag kan hitta bilder på Hamilton (E. Irco Mena) på nätet? 2 3
Svar
52
· Visningar
4 487
Senast: HotNews
·
D
Avel Ska eventuellt köpa ett sto med härstamning Tamburin labrador emir,..., Kan någon berätta mer om dessa hingstar, och vad för avkommor de...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Dam
·
O
Avel Jag är ägare till ett sto som någon lånar för att ta föl på. Ska jag som stoägare stå för någon kostnad? Försäkringen har jag betalat...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: hoppsann
·
Avel som idag står på N om de fanns på TAI eller FAI?? Det finns ju faktiskt några riktigt välmeriterade herrar bland de som idag betäcker... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 589
Senast: QuickStar
·
Avel .. kan någon tipsa om var man får info om vilka dessa är? 2
Svar
38
· Visningar
2 625
Senast: elle12