Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Hej, vad tror ni om denna kombination? Funderar på att betäcka ett sto ca 155 cm efter Feliciano (mamman till stoet ca 153 cm efter en...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: ancan
·
Avel Hej!.. Vet inte om denna tråd ska ligga här.. Men jag provar. Vet någon hur många bokstäver en häst får ha i sitt namn?:angel: Jag...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: åke
·
B
Avel Heejsan Jag har ett varmblod som jag tänkt att ta föl efter, hon är 10 år och tänker inte föl för ens om några år, då jag växt ur...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: brosen
·
J
Avel har fått tillfrågan om jag vill ta ett föl på en kompis sto, och har fått namnen på stoets föräldrar och så. men var kan man söka info...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: jupiter-judex
·
I
Avel Vart hittar jag hingsten Perlino E ?????
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: MissFideli
·
Avel Någon som har en aning om vart Per Sandgaards fantastiska häst Orient kommer ifrån? Han ska vara efter Claveeimbel, vilken jag inte alls...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Rudolfsson
·
Avel När bär fölet födas om man via ultraljud konstaterat att den tagit sig på betäckningen gjord 13 Maj? 2
Svar
25
· Visningar
1 906
Senast: tinafinis
·
Avel Jag har lite funderingar som jag antagligen kommer att få på pälsen för..... Det pratas här om semin kontra naturlig betäckning...
Svar
6
· Visningar
1 401
Senast: kicket
·
M
Avel Quidams Rubin har tyvärr gått bort. Så synd, han hade mycket kvar att göra i aveln........ Avled i kolik.... Det har över huvud...
Svar
14
· Visningar
1 816
Senast: Mitrolle
·
B
Avel Har gått och kärat ner mej i en häst ca 80 mil hemifrån. Tänkte göra det lite enklare genom att ta reda på lite fakta om åtm hingsten...
Svar
5
· Visningar
1 062
T
Avel säkert fel tråd men flytta gärna snälla moderator =) ska ansöka om pass till min tös men har så smart som jag är slarvat bort enda...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Miaa
·
L
Avel Vilken högsta ålder tycker ni är gränsen på ett sto för att börja avla på?? Alltså om hästen inte har haft föl tidigare...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Masse
·
C
Avel Någon som vet något om hur stor han var och hur hans rörelser var? Hoppförmåga?? Tacksam för all info!!
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Prestige_
·
U
Avel Hej! Jag har ett ponny sto som har okänd härstmning på papper.. Är korsning welsh/arab har nu fått ett hingst fök e:Jarno som är 50%... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 114
Senast: peråke
·
E
Avel Någon som vet en Voltaire son som börjar på U? har tappat namnet.
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: ep_nl
·
Avel Har funderat på hur länge man kan hålla på o få sitt sto dräcktigt. När bör man sluta? Tänkte på så att fölet kan utveckla sig som d ska...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: åke
·
Avel Visste inte var jag skulle lägga tråden men tyckte den passade bra här eftersom alla avelsmänniskor håller till här... Jag tänkte...
Svar
14
· Visningar
3 719
Senast: maria_b
·
L
Avel Nu har jag letat både länge och väl efter arabhingsten Raas och inte hittat någonting (Förutom stammen på All Breed Pedigree) Jag skulle...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Leola
·
T
Avel Undrar om det är någon här som kan svara på när ett svenskt samt tyskt sto blir tilldelad utmärkelsen ELIT. :confused:
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Pooh
·
Avel Känner någon till om det finns några Karabakh-hästar i Sverige? Vad jag förstår finns det ganska få hästar av denna ras och de...
Svar
5
· Visningar
1 274
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka