Welsh el RP? vart ska jag reg?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare U-Two
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 62
  • Visningar Visningar 5 114
Sv: Welsh el RP? vart ska jag reg?

Tillägg till PerÅke

Arts-Deilo blev som 5-åring 3a totalt i Bundeschampionatet 2005 i hoppning. Arts-Deilo är e Arts-Deilahro, 2-faldig Bundessegrare i dressyr, e Arts-Dancer Boy med även dressyrdottern Dulcia flerfaldig Bundessegrarinna i dressyr.
Arts-Deilo nu 7 år tävlas nu med framgång i både hoppning och dressyr med sin 13-åriga ryttarinna.

Derano B vann 6 årschampionaten i hoppning på Bundes Tyskland!

Jo och tänker ni efter så vinner en Tysk ridponny Bundes. i hoppning varje år.

Detta med unponnyutbildning och låta de unga hingstarna dels göra bruksprov och dels konkurere i sporten ger onekligen resultat.

Stoägarna väljer att använda ridponnyhingstarna tidigt i livet med hingstarnas bruksprovsresultat/ungponnytävlingsresultat som vägledning.....inte vad de åstadkommit i toppsport eftersom det tar åratal innan dom kommer dit.

Det är just nu sjutton Tyska ridponnyhingstar som tävlar i dressyren och fyra Tyska ridponnyhingstar i hoppningen på EM....dom har använts flitigt som unga och har redan unga söner, sonsöner som tävlas i ungponnysammanhang och stoägarna använder förstås de unga till största delen.

peråke

Liknande trådar

Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Ramona
·
I
  • Låst
Avel Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för hingst till mitt Rp sto nästa år. Mitt sto är 50 % engelsk fullblod & 50% New... 10 11 12
Svar
238
· Visningar
21 150
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Lite konstig undran kanske men, men. :) Mitt sto ska få föl om några veckor och hon är själv registrerad som arabkorsning i ARAB. I...
Svar
9
· Visningar
1 229
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 730
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka