Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel har fastnat lite för denna fina häst....någon som vet någon om hans temprament och hur hans avkommor blivit. stoet som är tilltänkt är...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: jupiter-judex
·
J
Avel flyinges hingstkatalog vet jag ju men alla andra då? måste väl finnas en sida med alla hästarna samlade på en plats med bilder helst...
Svar
9
· Visningar
964
·
Avel Finns det någon idag levande hästras som kan ha funnits i sverige under medeltiden? En dösvår fråga förstås, men någon som är inläst på...
Svar
4
· Visningar
1 501
Senast: hoppsann
·
Avel Hjälp mig fjordhästmänniskor! Vad vet ni om Allman 204? Vad har han lämnat för avkommor, i fråga om benställningar och gångarter? Har...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: majabergman
·
J
Avel hur mycket kostar det med betäckning? var hittar man vad de olika hingstarna kostar, hur mycket vet.kontroller blir det, är det något...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: QuickStar
·
Avel Jag har ett ljuvligt litet stoföl efter Bayron som jag funderar på att visa. Men var? Hur? Har som ni kanske förstått inte gjort detta...
Svar
13
· Visningar
1 980
Senast: Smuldaisy
·
S
Avel Mitt sto hade två fosterblåsor på dag 17, vet klämde den ena och på dag 20 kunde hon bara se en fosterblåsa. Dock sade hon att hon helst...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Siriano
·
Avel Funderar i år att betäcka mitt Amiral-Krevad sto och har fastnat för någon av ovanstående. Andra tips mottages! Gillar även Donnerhall... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 803
Senast: Pampelutten
·
C
Avel Finns det en pinto förening i Sverige?
Svar
3
· Visningar
2 461
Senast: Sumsum
·
S
Avel Nån som vet hur han är i psyket och vilka "egenskaper" han nedärver? Exteriört? Storlek, byggnad osv? Är ett sto jag är intresserad...
Svar
0
· Visningar
1 281
Senast: Sara87
·
J
Avel kom på en sak till....såg att en del väljer trakhener, holsteiner och andra raser. just nu kommer jag inte på den jag tänkte på men har...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: pastejja
·
J
Avel är inte det minsta insatt i hingstar och avel, men har blivit erbjuden att få ta ett föl av en kompis sto. har inte bestämt mig än och...
Svar
10
· Visningar
859
·
M
Avel Snälla hjälp! Är sent ute och behöver verkligen hjälp att hitta en bra hopphingst som förvärver stort då mitt sto endast är 1.55 cm e...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: barbarella
·
S
Avel Vilka hingstar sägs nedärva bra psyke? Helst hopphingstar. Namedroping och gärna lite x-tra info som ny/gammal, hopp/dressyr:bow: 2
Svar
25
· Visningar
3 969
Senast: sundance
·
Avel Hej, Det talas rätt ofta om modern havlblodstyp respektive äldre halvblodstyp. Jag har försökt hitta någon definition om detta på nätet...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Anna Lilja
·
N
Avel Jag funderar fram och tillbaka på om jag ändå inte skulle betäcka min häst nästa vår, det börjar vara sista chansen nu då hon är född...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: JustMe
·
M
Avel Har blivit erbjuden att få en vanvårdad häst med okänd härstamning. Hästen har pass (givetvis med okänd härstamning). Hästen är ett sto...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Bubbla
·
Avel För fet för ett f.ck... Det är Sulana. Hon har visat 2 riktigt rejäla brunster här hemma o när vi åkte till station när hennes 3e... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 445
Senast: jessissa
·
M
Avel Hjälp! Behöver verkligen hjälp att hitta hingst till ett sto ca 1.55cm e.Feliciano. Har tittat på Cartier e.Contender-Capitol...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: majsan8
·
B
Avel Hej, vad tror ni om denna kombination? Funderar på att betäcka ett sto ca 155 cm efter Feliciano (mamman till stoet ca 153 cm efter en...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka