Hingstar med bra psyke?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sundance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 969
Sv: Hingstar med bra psyke?!

kl

Kanske lite sent med förslag men, Looping är en hingst som så gott som alltid nedärver mycket coolt temprament. Inga stirriga tokiga hästar alltså :)

kl* korsförhör din hovlslagare/ veterinär, de brukar träffa ganska mkt avkommor till olika hingstar. Min hovis tipsade om Qualle och Quite easy vars avkommor h*n träffat många av och som lär vara mkt vettiga och coola att hantera fotledes iaf :rofl:.

Som vanligt namedroppar jag Nactus, en genomtrevlig allroundhingst med kanonpsyke som finns på naturlig betäckning - fast han fyller 20 i år. Jisses vad tiden går.

Ja o jag har träffat avkomma till honom som inte stämmer in på den beskrivningen..hon är allt annat än trevlig men hennes mor ska ha vatt likadan..
Så det är så sant det Ameo skrev förut...:rofl:

Min hingst har ett underbart psyke! Godkänd är han också. Men du kanske är ute efter storhäst...

Troligtvis nästnästa eller till och med året efter det. Då är hon 13 eller 14. Vill tävla lite mer först. Just denna tråden var mest till en uppsats, men det är klart att sundance´hingst också måste nedärva god ridbarhet, lugnt psyke och kapacitet.

Just nu är jag faktiskt hemma, kors i taket. Kommer ev. ut och kollar på träningarna på ons. Till helgen åker jag ner och jobbar ett par veckor till på ridlägret. Kommer till NYRK lagom till hemmatävlingen.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka