Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har Hingsthållaren några rättigheter/ skyldigheter mot stoägaren ??? När mitt sto är betäckt och jag betalt allt som ska betalas då...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: Piraja
·
Avel Jag har betalt allting sedan över 1 mån tillbaka och har ännu inte fått tillbaka registreringshandlingarna till mitt föl.:( Hur länge...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: mian
·
Avel Jag undrar om någon här vet något om Trainer Seat, samt om Stostam 12. Vill veta allt ;)
Svar
16
· Visningar
1 496
Senast: anne ehinger
·
Avel Fick äntligen unghästens pass idag...men tyvärr har det smugit sig in lite fel...innan jag ringer och gnäller vill jag helst reda ut det...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Bubbla
·
A
Avel Ska fylla i registreringsansökan för årets föl men är nu förvirrad vem ska stå som språngägare? Jag äger inte stoet men ska stå som...
Svar
8
· Visningar
2 099
Senast: Odessa
·
M
Avel Hur mycket ska man "hänga" upp sig när det gäller raser om man vill ha en trevlig o bra häst? Jag är väldigt förtjust i gelderländare...
Svar
11
· Visningar
4 052
Senast: Blicken
·
Avel Om allt klaffar ska ena halvblodsstoet åka på premiering nästa vecka, och det har jag aldrig varit på förr. Så vad kan jag vänta mig...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Trissa
·
Avel Vill gärna veta lite mer om hur länge dom väntas gå? Vilka brukar vara dom vanligaste tecknen på att det snart är här? Råmjölken...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: Sacja
·
F
Avel När ett sto i vårat stall var iväg på betäckning (hon har hafft 2 föl innan) så gick allt bra (de konstaterades att de blev ett föl)...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: fenny_92
·
S
Avel Alla ni som vet, Hur långt efter det att stoet har fått 1a sprutan, för att få igång brunsten, brukar det ta innan hon blir brunstig? 2
Svar
22
· Visningar
7 105
Senast: snusisgirl
·
O
Avel Någon som vet var Integral 1789 finns? är han verksam inom aveln än? ägare? Någon kanske har bilder? Kanske du äger nån avkomma...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Onyx
·
I
Avel Jag undrar lite över vad ni tänker på när ni väljer hingst till era ston. De flesta har ju antingen enbart dressyravlade eller...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: trazel
·
E
Avel Någon som har fakta (mer än det som står här http://www.malouin.net/oliver.html) om hingsten Oliver (efter Voltaire)? Eller kanske...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Rudolfsson
·
B
Avel Min lilla fölis som är född 19/5 är svullen på höger bakkota :(. Det började med ett liten skrapsår på utsidan kotan, inget blod eller...
Svar
4
· Visningar
2 770
Senast: BertaLotta
·
Avel Mitt sto hade i början av juni en bra brunst, som vanligt och brunstade i cirka 5 dagar. I normala fall är hon som en klocka me cirka 15...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: saila
·
S
Avel Har just hämtat hem min 7 veckors fölis fråm Strömsholm där hon fått behandling för en infektion. Nu ska vi spruta henne im i rumpan med...
Svar
7
· Visningar
1 573
Senast: Mia_R
·
E
Avel Jag har ett sto som inte brunstar, Hon har gått ihop med en minishettis hingst.Han är 76 cm/mkh. Hon är 122 cm/mkh. Dom har gått ihop...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: saila
·
Avel Jag undrar om ni har någon erfarenhet av föl med denna benställning, hur skulle ni göra osv...
Svar
6
· Visningar
2 989
Senast: Spói
·
T
Avel Vad kostar det, på ett ungefär, att ta fram en ettåring? Om man använder, tex en Flyingehingst.. säg Briar, vad kostar det från brunst...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: QuickStar
·
Avel Är det någon som känner till en hingst vid namn Mango som varit i dansk sportponnyavel? Ras? Prestationer? Avkommor? Anything?;) 2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka