• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mabuse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 930
Sv: Mango

Jag hittar en Vestergårds Oditte e Cansas som -98 fick en hingst e Mango, kan det vara hästen du söker?

Mango har tävlat dressyr, hoppning och fälttävlan.
1997 kom har 7a i danskt mästerskap i fälttävlan(msv nivå)
Han har segrar i LA hoppning
I dressyr har han tävlat på distriktsstævne, jag trodde att det var disktriktsnivå men någon här sa att det var fel, placeringar men inga segrar upp till msv B.
Han klassas som A-häst i fälttävlan och B-häst i hoppning och dressyr.

Bedömning i avelsföreningen DSAH, som jag inte vet vad det står för.
Kåret den:14-MAR-93
Sted:Vilhelmsborg
Resultat:M.AVLG 1(2)
Stangmål:164
Gjordmål:185
Pibemål:20.5

Beskrivelse:
Godt middelstor hingst af god type med godt hingstepræg. Kønt hoved. Middellanghals, lidt kort nakke. God skulder. Velmarkeret manke. Ret god, men lidt lige overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen ret god i skridt, middel i trav, ret fremgribende med god aktion i galop.
Krop: 8-8-8-7
Lemmer:7-7
Bevægelse: 7-6-7
Helhed:8

Året senare blev han återigen bedömd inom samma avelsförbund;
Sted Vilhelmsborg
Resultat KÅRET
Dato 13-03-1994
Kortvis KÅRET 8787 77 668 7
Langvis Stangmål 166
Kåret den: 13-MAR-94
Sted:Vilhelmsborg
Resultat:KÅRET 1(3)
Stangmål:166
Gjordmål:182
Pibemål:20.5
Beskrivelse:
Passende stor anglo-araber hingst af godtype. Passende dybde og bredde. Kønt hoved, men snæver forening mellem hoved og hals. Lidt kraftig, middellang, men velansat hals. God skulder og manke.Lige overlinie. Lidt stram lænd. Lemmerne passende føre, men lidt små led. Bevægelsen middel i skridt og trav, god i galop.
Krop: 8-7-8-7
Lemmer: 7-7
Bevægelse: 6-6-8
Helhed:7

Sv: Mango

Tack!

Jo, det är den hästen jag söker.

Mango verkar vara en helt ok hingst då, kanske ingen gångartsstjärna, men rätt allround.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 568
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka