SpanskaLoppan
Trådstartare
Förigheten är diskuterbar. Det är väl pälsvård och mentalitet som vi inte viker oss på alls. Dvs borsta nån gång men inte sitta 1-2 timmar varje vecka. Och inte behöva oroa oss för att hunden ska bita barnens kompisar för att barnen leker.Jag blir jätteförvånad här måste jag säga.
En terrier är ju inge på något visa lik en förig collie,pudel osv
Det finns ju så många fler raser mellan detta och en terrier tänker jag
Menar inte att på något vis vara oartig nu men har ni kollat på fler alternativ det finns över 300 raser
Förighet är trevligt men jag(som kommer träna mest med hunden)har inte höga ambitioner utan vill mest ha god vardagslydnad. I övrigt är träning mest för hundens skull och kan ske på vilket vis hunden trivs med. Barnen vill säkert träna lite agility men de är troligen nöjda även om förigheten inte är den hos en malle.
Min dröm är ju egentligen en irländsk varghund som sagt. Enda anledningen att vi inte skaffar en sådan är att vi då skulle behöva köpa ny bil, ingen vi känner kommer ställa upp som hundvakt och vi har inte riktigt budget för att köpa hundmat för 2000 varje månad.
Jag gillar Bullterriers med, iaf de två jag träffat. Även om den ena är typexempel på just terrierattityd men han är så rolig och charmig så det gör inget