Liten hund

Varför så otrevlig?
Vem har hår i maten?? Du överdrivet ju något kopiöst. Vi är flera som skrivit att vi inte måste lägga tid på att städa varje dag ändå fortsätter du att skriva att det är det som behövs om man inte har en trimras.
Mina hundar luktar inte heller och inga vassa strån nånstans. De känns aldrig flottiga. Tussar i hörnen har vi inte heller...
Att raka hunden flera gånger om året och däremellan hålla efter hår i öron/tassar/ansikte och ev borstning är betydligt mycket mer pälsvård än jag lägger på mina hundar, inkl dammsugning.
Nej jag överdriver inte det är min uppfattning men det verkar vara väldigt svårt att få ha en egen åsikt kring detta. Jag vill inte ha en stor äcklig hund som hårar överallt.
Ja jag hade hundhår i maten var och varannan dag det funkar liksom så med hår dom flyger omkring.
 
Du får ansluta när du vill men först skriver du att vi är löjliga som diskuterar om det för att sen skriva ett långt svar om det själv.
Om du läser igen så skriver jag mycket tydligt att jag inte riktar mig mot någon användare utan mot fenomenet att klaga och skriva ner raser/pälsar utan att vidare.
Jag utvecklar VARFÖR en päls kan lukta istället för att kasta skit på en hel ras. Eller att gå till personangrepp, eller kalla hundar för äckliga.
 
Nej jag överdriver inte det är min uppfattning men det verkar vara väldigt svårt att få ha en egen åsikt kring detta. Jag vill inte ha en stor äcklig hund som hårar överallt.
Ja jag hade hundhår i maten var och varannan dag det funkar liksom så med hår dom flyger omkring.
Det verkar som bara du får ha en åsikt i ämnet...
Varför skriver du att stora hundar är äckliga och hårar överallt? hårar inte små hundar överallt?
Sluta förvara hunden i kylskåpet så slipper du hår i maten.
Att du städade i timmar varje dag och ändå hade hår som flög omkring överallt låter aningen överdrivet.
 
Om du läser igen så skriver jag mycket tydligt att jag inte riktar mig mot någon användare utan mot fenomenet att klaga och skriva ner raser/pälsar utan att vidare.
Jag utvecklar VARFÖR en päls kan lukta istället för att kasta skit på en hel ras. Eller att gå till personangrepp, eller kalla hundar för äckliga.
Ja okej så DET är helt okej och inte löjligt.
Bra då vet jag.
 
Det verkar som bara du får ha en åsikt i ämnet...
Varför skriver du att stora hundar är äckliga och hårar överallt? hårar inte små hundar överallt?
Sluta förvara hunden i kylskåpet så slipper du hår i maten.
Att du städade i timmar varje dag och ändå hade hår som flög omkring överallt låter aningen överdrivet
Du överdriver nu inte jag.
 
Nej jag överdriver inte det är min uppfattning men det verkar vara väldigt svårt att få ha en egen åsikt kring detta. Jag vill inte ha en stor äcklig hund som hårar överallt.
Ja jag hade hundhår i maten var och varannan dag det funkar liksom så med hår dom flyger omkring.

Jag växte upp med välpälsade raser som fällde rejält. Inte tusan hade vi hår i maten var och varannan dag! Men rätt mycket på golvet och kläderna.
 
Att vara informativ är väl bra eller? Det kan man lära sig något av.
Nej det är du inte du är bara överlägsen i vanlig ordning.
En gång i tiden tyckte jag du var sjysst men senaste året tycker jag bara du är överlägsen och tycker du vet bäst om allt.

Självklart fattar väl jag också varför hundar luktar mer eller mindre men diskussionen handlade inte ens om det förrän du var tvungen och leka bror duktig som du ofta gör i trådar.
 
Jag växte upp med välpälsade raser som fällde rejält. Inte tusan hade vi hår i maten var och varannan dag! Men rätt mycket på golvet och kläderna.
Jag tyckte håret flög omkring precis överallt vet inte varför mat skulle vara ett undantag.
Nu menar jag ju såklart inte i maten i kylskåpet utan på tallriken nog fick jag plocka hårstrån ut maten både då och nu.
Precis som rolla kläder och dammsuga bilen ofta (numera någon gång per säsong)
 
Var överdriver jag? När jag undrar varför stora hundar är äckliga och fäller överallt? Det är ju du som skriver det.
Det är du som påstått att man måste städa varje dag om man inte har trimras och ändå har päls flygande överallt. Vilket för att citera dig, är "skitsnack".
Trimras?
Var kommer trimras ifrån nu?

Jag tycker i jämförelse med en liten fällfri hund att det är äckligt med stora hundar och deras fällande och dreglande och slabbande många gånger.

Ja absolut jag städade Varje dag när jag hade stor fällande hund något annat hade gjort boendet äckligt.
 
Trimras?
Var kommer trimras ifrån nu?

Jag tycker i jämförelse med en liten fällfri hund att det är äckligt med stora hundar och deras fällande och dreglande och slabbande många gånger.

Ja absolut jag städade Varje dag när jag hade stor fällande hund något annat hade gjort boendet äckligt.
Ja, hundar som trimmas/rakas/rycks/whatever. Det är väl det som diskuteras jämfört med hundar som fäller?

Att du tycker att stora hundar är äckliga betyder inte att de är äckliga. Långt ifrån alla stora hundar dreglar och slabbar.

Du anser att boendet blir äckligt om man inte städar varje dag när man har en stor fällande hund men det betyder inte att det är korrekt, det är bara din egen subjektiva åsikt.

Trevligt att påstå att alla vi som har stora hundar som fäller har ett äckligt boende om vi inte städar i timmar varje dag.
 
Ja, hundar som trimmas/rakas/rycks/whatever. Det är väl det som diskuteras jämfört med hundar som fäller?

Att du tycker att stora hundar är äckliga betyder inte att de är äckliga. Långt ifrån alla stora hundar dreglar och slabbar.

Du anser att boendet blir äckligt om man inte städar varje dag när man har en stor fällande hund men det betyder inte att det är korrekt, det är bara din egen subjektiva åsikt.

Trevligt att påstå att alla vi som har stora hundar som fäller har ett äckligt boende om vi inte städar i timmar varje dag.
Nej vi pratade inte om trimras utan om pudlar specifikt pudlar faktiskt.
Som man klipper eller rakar.

Det skrev jag inte jag skrev att jag städade varje dag för boendet skulle blivit äckligt annars.

Gud vad du överdriver , jag känner inte dig jag vet inget om din städning och jag struntar väl i hur du har det hemma det är väl överlag väldigt olika vad man tycker om städning och även om hundars fällande och pälsvård uppenbarligen.
 
Trimras?
Var kommer trimras ifrån nu?

Jag tycker i jämförelse med en liten fällfri hund att det är äckligt med stora hundar och deras fällande och dreglande och slabbande många gånger.

Ja absolut jag städade Varje dag när jag hade stor fällande hund något annat hade gjort boendet äckligt.

Det verkar som att väldigt mycket är äckligt för dig. Du verkar vara väldigt känslig!
 
Nej vi pratade inte om trimras utan om pudlar specifikt pudlar faktiskt.
Som man klipper eller rakar.

Det skrev jag inte jag skrev att jag städade varje dag för boendet skulle blivit äckligt annars.

Gud vad du överdriver , jag känner inte dig jag vet inget om din städning och jag struntar väl i hur du har det hemma det är väl överlag väldigt olika vad man tycker om städning och även om hundars fällande och pälsvård uppenbarligen.
Du har ju genomgående i tråden skrivit om stora, äckliga fällande hundar och att det blir päls överallt om man inte städar varje dag om man har hund som fäller. Oavsett vad vi andra skriver så bestämmer du att det är så trots att det enbart är din subjektiva åsikt. Du kanske ska se över din retorik för du uppfattas inte som speciellt sympatisk.
Jag sätter punkt här eftersom det uppmanas av Gunnar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 264
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 446
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 959
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp