Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
??? Vilka användes i Tyskland för 20 år sedan och vilka svenska hingstar ska vi använda?roslagen skrev:![]()
![]()
Han borde vara högintressant, men avelssverige tittat ju så gärna på vad tyskland gör och framförallt gjort och det blodet som var intressant och poppis och gångbart i tyskland för sisådär 20år sedan har ju nu funnit sina vägar till sverige och då ratas redan väl beprövade "svenska" linjer![]()
**KL**
Har Hamilton ingen hemsida? Jag har letat..
Ulrika
Är det inte Excellens efter Any Questions i Hamilton? Har för mig att han stammade från Ramzes eller Rantzau på något vis, har i alla fall för mig att han är en av de äldre hingstarna som var betydligt mer välstammad än vad någon förstod sig på. Synd att Hamilton inte används mer, det är fantastik stam som förtjänar att leva vidare.
Hamilton har trots hittills endast 22 avkommor bl a:
Irceux 1:a treårstestet med 9-10 i hopp och även 7:a i
treårs hoppchampionatet -02.
Rudolf 4:a treårstestet med 8-9 i hopp -02.
Floyd 7:a i fyraårs fälttävlanschampionatet-03 och
6:a i femårs Breeders fälttävlansfinalen -04.
Golden Lady i final i fyraårs fälttävlanschampionatet-03.
Seacat i final i fyraårs fälttävlanschampionatet-03.
Fletch exp t Norge.
Lavell 1:a Mälar cupen fälttävlan(lag)-03.
Lina 1:a DM fälttävlan(lag)-03.
Great Sally näst högst bedömda hopphäst kvalitetstävlan-04.
2004 betäckte Hamilton 41 ston.....
Hej!Har ett sto Hamilton-Utrillo-Dragon.Hon är 160cm,snäll,alert och vill jobba.Har varit en bra övergångshäst ifrån ponny för våran son(15år).Men hur är hans avkommor i temperamentet, är de lika gudasnälla som han är? Hur stora avkommor lämnar han?
U