• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 4 487
Sv: Hamilton

Han är väll 163cm hög, tävlat hmm 140-150 hoppning, Msv FT.

Har tyvärr inte set han själv men har två avkommer 11 och 2 år som är mycket trevliga.

Kl

Kolla med crazy här, hon kanske vet något om en hemsida. Vet att hon känner ägaren i alla fall.

Har en avkomma efter Hamilton. morfar är AnyQuetions så det är rätt mycke linje avel där.

Hon har ett toppenpsyke och kapacitete. Ska bara ut och tävla nu oxå.

Tråkigt att bilderna inte gick att titta på.

Och sen kom härliga Spitfire e Lucifer - Boston - Guidom - Admiral - Hercules.

Deltog i OS i hoppning (1952?), sattes sen i avelsboxen, och var en stjärna på båda ställena!

Här är en bild på henne tillsammans med sin ägare Börje Jeppson
Spitfire.jpg

Kan tillägga att hon även är morfarsmormor till Briar;)

om jag inte e helt ute o reser så står Hamilton i Hörby(skåne)

Hm, ägs han måntro av en Bukefalist vid namn stallv ?

Det dyker i alla fall upp en del inlägg om Hamilton från stallv om man kollar.

Bra fråga, ingen aning ;). Men hur som helt så tycker jag att dte var bra att även han fick sig en hemsida :). Lite synd att bilderna inte var klickbara eller större. Har inte glasögonen på mig..
Ulrika

halloj,,
jag ska köra ner mitt robin z sto till hamilton nu,så får vi hoppas på de bästa..det är första gången för mig med betäckning,men hon har haft föl förut,,är så spännande ju..
:banana:

Men hur är hans avkommor i temperamentet, är de lika gudasnälla som han är? Hur stora avkommor lämnar han?
U

Har en Hingst född 06 efter Hamilton. Väldigt trevlig än så länge. Inget dåligt alls att säga om honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Nebraska
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka