För vem avlas det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare allround
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 5 523
Sv: För vem avlas det?

Här i Östergötland är det också mycket danskt, polskt, lettiskt och estniskt bland de stora hästarna på ridskolorna upplever jag. En lite "äldre" typ av halvblod.

Senast ändrad:

Intressant, jag kommer från Lkpg och red på Ånestad. På min tid där, i början av 80-talet så var de flesta stora hästar på ridskolan rena svenska halvblod, vad jag kommer ihåg fanns det två polska halvblod, och vad jag kommer ihåg så gick hästarna där länge, några var 18-19 år och kom dit som 4-5 åringar. Men det är som sagt antagligen så det var då.

Jo jag red också där på den tiden och minns också att det var mest svensktfött på både ponny och halvblodssidan. Idag köps det mkt från olika hästhandlare upplever jag (inte bara på Ånestad).

Hyfsade svenska halvblod hamnar på naturbruksgymnasiet idag, inte ridskolan. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
4 924
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 910
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 662
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka