Göra mormor med barn.

Sv: Göra mormor med barn.

Hej jag tycker du ska åka till en en duktig seminveterinär för att göra en riktig undersökning då kan du få bra information om hur det står till med livmoder, slemhinna mm.
mvh prillan

Men att höra att hästen kan dö knall fall (som alla hästar kan) var väl kanske inte så givande eller inte så informativt som jag vill ha det.

Men det är ju så - speciellt med äldre hästar. Så nog sjutton var det informativt, bara inte det du ville höra.

Ingen aning faktiskt. Jag har en tjugo år gammal handskriven lapp där det står, Men nån av dom måste var fel i alla fall för Nicole är skimmel. Så då går mamma eller pappa brun bort! :cool:

Maria

Det är de enda hästarna med dem namnen registrerade som connemara. Färgerna KAN ju vara felreggade

Favorit - Brun
e Brunskimmel
u Gulbrun

Zenita - Mörkbrun
e Skimmel
u Svart
ue Gulbrun
uu Svart

Det är ju isf mamman, tyvärr finns ingen bild på henne i stamboken.
Hon har en avkomma efter Kimble (gulbrun) som är reggad som skimmel

Senast ändrad:

Det finns en Zenta RC 330 e Värnbergs Neptunus u Flighty Lass, i connemararegistret. Kan det inte vara den då ? Stämmer med namnet Zenta.

Hade förresten ett connemarasto för många år sedan som fick sitt sista föl vid 25 års ålder, fölningen gick jättebra men kroppen sa ifrån fler dräktigheter. Hölls igång med ridning och var pigg och glad några år till.

Det finns en Zenta RC 330 e Värnbergs Neptunus u Flighty Lass, i connemararegistret. Kan det inte vara den då ? Stämmer med namnet Zenta.

:o:o
Läste fel! Klämde in ett i för mycket...

Fast det hjälper inte, för Zenta RC 330 står som gulbrun...

e Brun/Mörkbrun
u Gulbrun

Hittade 2 "Favoriter" med "förnamn" också, Hagens Favorit, skimmel född 1979, och Liljegårdens Favorit, skimmel född 1976.

Tar verkligen en hingsthållare emot ett sto på 26 år? Det tycker jag skulle kännas riskabelt på många plan....Jag skulle i alla fall inte våga betäcka mitt sto om hon var så gammal som 26 år, utan då skulle jag nog hellre ha kvar stoet i ett antal år till i stället för att eventuellt förlora henne vid en fölning.

Svar till alla.
Tack så jättemyckt för alla svar å tankar som ni har skrivit.
I morron åker vi till hingsten med halvblodet men Nicole får stanna hemma för jag känner att det är inte rätt att ta henne till hingsten.
Troligen skulle det gå bra. Men jag vill inte riskera nåt med henne, och sen inser jag att det det kan bli problem efter som jag inte har någon försäkring på henne. Det måste väl kunna dra iväg till oanade summor om det riktigt vill jävlas?
Jag ska söka i grannsapet efter fölkompis (det kan väl inte vara helt uteslutet fast än jag bor ute i busken) Jag har i allafall en fölis att se fram emot till sommaren som kommer, om det nu vill ta sig! :D

Maria

Senast ändrad:

Kan du inte låna in ett sto och ta föl på om du vill avla på fler än ditt halvblod?

Det är ju också en tanke.:idea: Nu känner jag hur hjärncellerna börjar jobba febrilt! ;)

Maria

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 416
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 136
Senast: Nixehen
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 604
Senast: Pudlan
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad... 2
Svar
34
· Visningar
5 398
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka