Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Någon som vet om en fölunge kan födas med blåaktiga ögon, som sedan mörknar? Inte glasöga. På människor skiftar det ju.... Gäller ett...
Svar
11
· Visningar
5 115
Senast: Spói
·
C
Avel Läste på ASVHs hemsida att Impuls är tagen ur avel. Taget ifrån ASVHs hemsida: 2
Svar
21
· Visningar
2 508
Senast: sorbisen
·
Avel kommer ni som betäcker era ston iår, fortsätta betäcka i sommar om det inte tar sig på de första försöken? har ni någon slags gräns för... 2
Svar
24
· Visningar
1 950
Senast: juvelen
·
K
Avel Eftersom det helt plötsligt inte går att betäcka med den hingst som jag hade tänkt mig skulle jag behöva lite hjälp nu när det börjar...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: pastejja
·
  • Låst
Avel Det har skrivits en hel del om Gasparis stam och avelsresultat. Men jag undrar om någon vet något om hur hans temperament var? Vilka...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: ameo
·
Avel Vi har fått vårat hingstföl e. Rambo nu, mamman är 18år o det är första fölet och då har jag hört att dom kan vara lite mindre...men -... 2
Svar
22
· Visningar
3 394
Senast: kicket
·
  • Låst
Avel Har tråden om -06 orna blivit flyttad? Jag var ut o mätte mina 2 igår. Fenomen Figaro R- Warsteiner född april -06 var 149cm fram o...
Svar
1
· Visningar
776
·
A
Avel Funderade om det inte vore dags att sammanställa alla Buke föl för 2007. Efter månad som de skall födas samt stamtavla far mor morfar... 10 11 12
Svar
224
· Visningar
21 018
Senast: PrincessOfLjungen
·
Avel Får hingstägaren /hingsthållaren ta ut vilket pris som helt i stoavgift? Jag har ett islandsto som är betäckt och jag fick betala 350...
Svar
9
· Visningar
1 472
P
Avel Läste nu i Ridsport om en ny hingst för iår, Quintender e. Quinar u. Klara e. Contender - Lord Importör Hickey AB Slöinge. Är det...
Svar
6
· Visningar
2 420
Senast: prallan
·
Avel Finns det någon som vet något om han? Jag har sökt men hittar inget. Har han några avkommor?
Svar
3
· Visningar
748
Senast: åke
·
Avel Vad är det det betyder nu igen? Är sugen på en hingst som har TAI, men kommer inte ihåg de olika betyder? Hjälp mig:p /Z
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Evergreen
·
Avel Jag vet inte vad jag ska kalla det, men... Iaf, de va en arabtyp som var kraftigare än de andra, ofta sabino och mer överlinje, vet...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Farle
·
Avel I tråden om treårshingstarnas vara eller inte vara är frågan uppe om begränsning av stoantalet. Jag plockar ut den frågan och gör en... 11 12 13
Svar
251
· Visningar
17 553
·
I
Avel Går det känna på en häst när dom har värkar? :) Har ju själv fött två barn och det känns ju iaf tydligt på människor när dom har... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 677
Senast: Fria
·
I
Avel Någon som har bilder eller vet någon sida på nätet som har bilder och info om Fabian XX BRP 7 (RP 123) e. Dunphy u. Farandole ue. Gay... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 936
Senast: peråke
·
R
Avel Jag undrar vad det är för skillnad mellan en Irish Cob och en Irish Cob Cross!? Ska ev köpa en Cross... Mvh//Rebecca
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: lilstar
·
Avel jag har planer på att betäcka mitt sto nästa vår. Men är helt okunnig när det gäller allt kring betäckning och fram till att fölet...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Görel
·
S
Avel Kan man använda switch pur on på föl? Hur gammal måste fölet minst vara innan och om man kan använda det? tacksam för svar, vi har...
Svar
18
· Visningar
1 440
B
Avel Tänkte det kunde vara kul och se om det är sant att stoföl föds tidigare än hingstföl. Så om man fyller i antal dagar och Hingst/Sto... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
11 164
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka