• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 3 677
Sv: Värkar?

Inga vaxproppar.
Jag började vaka lite smått redan i onsdagsnatt.
Hon fyllde då på juvret ordentligt den kvällen, och sen dess har spenarna mer eller mindre varit fyllda.

Hon är dessutom väldigt svullen vid slidöppningen och slemhinnorna röda.

Ingen vet exakt när hon är beräknad då hon gick på bete i två månader med hingsten.. från slutet på juni och framåt förra året.

Inga vaxproppar.
Jag började vaka lite smått redan i onsdagsnatt.
Hon fyllde då på juvret ordentligt den kvällen, och sen dess har spenarna mer eller mindre varit fyllda.

Hon är dessutom väldigt svullen vid slidöppningen och slemhinnorna röda.

Ingen vet exakt när hon är beräknad då hon gick på bete i två månader med hingsten.. från slutet på juni och framåt förra året.

Ok. Men om det inte händer nått så gå ut och tempa henne så har du koll på tempen. Svullna kan dom var till och från ganska länge. Det blir så när det blir tryck.Jag vet hur det är med att vaka. började en vecka innan och efter 10dar gav jag upp och sen kvällen innan så var hon jätte svettig i flanken och halsen och då sa jag nu inatt kommer den. Vakade men Nehe ingen fölis. var tvungen att släppa ut hästarna på morgonen vi 8 och åka o jobba. sen har jag en underbar pensionerad granne som ringde vid 11tiden och sa: Nu har hon fölat och så berättade han om alla andra hästar som hade fått underhållning. Underbart.

Svullen och röd om slemhinnorna har hon varit i över en vecka, det kommer och går, men nu har hon varit ordentligt svullen och röd konstant sen igår förmiddag iaf...

Ja, annars får jag väl försöka locka ut fölet med morötter :D

Ja, tjockisen är ju en riktig gottegris iaf :)

Hmm, än är det rätt lugnt här.. hon har rullat runt (eller försökt komma runt iaf) ett par gånger till och nu marscherar hon igen :)

Fast sen en vecka tillbaka så ligger fölet långt ner och huvudet är åt rätt håll osv iaf, för det syns tydligt när h*n bökar där inne.

Det känns tydligt hur fölet ligger också, för drar man med handen över sidan på magen så är det en ordentligt utbuktning över nedre halvan, och huvudet känner man precis där magen går över till bakben.

Men det är bra att du är hemma och har koll.Jag måste nu ge mig av och få lite gjort men jag återkommer så fortsätt uppdatera. Men sen finns det ju PM. om du funderar över nått. Är det en äkta shettis avkomma oxå? Min är korsning welsh- shettis,avkomman i år alltså.
Kan tyvärr inte lägga in bilder här.:love:

Japp, det är en äkta liten shettis, både mamma och pappa har stam osv :)

Nu tycker jag hennes fölis borde komma :)

Blir bara mer och mer spännande här ju... :bump:

Heja fölis!!

Fölis är här, en liten fuxhingst :D

Mer kommer sen, ska bara hämta mig lite :)

Fick bilder från hela fölningen också :D

Bilder kan ses på http://akirlu.blogg.se/lycka

16.32 började han födas iaf, 16.39 var han helt ute, så det gick fort.
Kollade till henne bara fem minuter innan och då var det lugnt, sen vid nästa titt genom fönstret så låg hon ner, reste sig upp, och la sig ner igen, när hon reste sig igen såg jag ena frambenet sticka ut.
Därefter blev det bråttom ut med kameran :D

O fy jägarns va söt! :love::D Grattis! Skönt att allt gick vägen och lycka till med "nybörjarhästen"! :)

Han ser ut som en blandning mellan åsna och älgkalv men riktigt söt ändå :D

Mamman släppte hela efterbörden för en stund sen, och mår nu bra.
Tidigare var hon riktigt slö och hängig.

Nu ligger Alvin och sover brevid sin mamma :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En anhöring har blivit påkörd av en epa och polisen la ner direkt, tydligen för att det är för svårt att fastställa vem som varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 423
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket... 2
Svar
20
· Visningar
1 406
Senast: tott
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097
Senast: Dorinda
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka