hur länge

Sv: hur länge

Jag försöker få dräktigt så länge hingsten finns tillgänglig.
Ska kolla på fredag (om en vecka) och är där inget så blir det "på´t igen!" ;)
Hingsten slutar säsongen 1/8 så jag hoppas verkligen att hon tagit sig.... hinner iaf med en brunst till (kanske 2) om hon inte tagit sig ... hon skulle bara våga... ;) Har också hellre sent föl än inget alls, inte säkert att hon ska betäckas om nästa år så då gör det inget om det blir sent.

Håller med dig det är bara o köra..väntar på att seminera min i andra brunsten...måtte hon ta sig..annars kör vi en omgång till..
törs knappt tänka på att :eek:tänk om hon inte tar sig i år heller??
Då lägger jag ner det här:angel:

Min var inte dräktig.

Men ev ny brunst på väg.

Så kanske att hon blir betäckt efter helgen igen.

Jag har fött upp fyra föl, födda 1, 22, 28, 29 Aug. (olika mödrar). Inget fel på dem som vuxna. Två av dem har tävlat distans och en på galoppen. Den fjärde hamnade i avelsboxen p.g.a att jag ville det.

Nu har jag nyligen köpt ett sto som står hos hingst i England, och hon kommer inte hem förrän hon är dräktig (45d). Det kan bli sent, hon är förstagångare och England har ett uselt väder just nu!

Bia

Min är seminerad (2:a gången) och ska kollas 9 Juli (90% ej dräktig) och det var sista försöket.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 987
Senast: mars
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka