Kissar genom naveln???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maria_b
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 6 398
Sv: Kissar genom naveln???

Ja, fölet får ju helt klart komma först.

Ul på plats är ju inte helt fel heller:)

Håller tummarna för att fölis slipper op och stoet hinner semineras!

Hej igen, har de inte semin på Strömsholm längre? De borde kunna få skicket dit och fixa det åt dig! Kram och lycka till.

Har dom haft det?? Jag som varit övertygad om att de inte sysslar med sånt med tanke på hur mkt jobb det är med skick hit o dit! Men det borde jag faktiskt kolla upp då!

Jag tror inte att de har seminstation där längre. Däremot finns det en i Kolbäck (Hallstahammar), tar inte mer än kanske 5 minuter med bil dit från Strömsholm. Det är ett veterinärpar som har den stationen.

Jag ringde till strömsholm idag o de inseminerar inte. Är allt ok o vi får åka däeifrån redan på tis eller ons så åker vi nog ändå direkt till eklunda, hingsten står stationerad där så det känns som det blir bäst kvalitet på sperman då. Det tråkiga är om de måste stå kvar, då hade det varit skönt om de kunde inseminera på plats för att slå två flugor i en smäll.

glada nyheter!! Vi har varit och ultraljudat och allt har gått ihop av sig självt!! Och naveln ser väldigt fin ut nu, hon har ju blivt sprutad med antibiotika i en vecka så nu kan vi sluta med det också!!

Så imorn blir det seminstation, hoppas allt flyter på nu!!

åhh, vad skönt att det fick ett bra slut!

Hoppas det går lika bra på seminstationen nu bara...håller tummarna

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Musik att tävla till
  • Vilka raser passar in?
  • Fjordingtråden
Tillbaka