Lyckan e total, 6 stoföl! Av rasen Basjkir.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flying High
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 058
Sv: Lyckan e total, 6 stoföl! Av rasen Basjkir.

Ja, de är så underbara!!:love:

Det är ju Yuri som ger vilttecknen, han är först på korten.:d som finns i länken högre upp.

Sokol har också jobbat bra, han är pappa till tre av de små liven.:love:

Det finns fler kort på fölen på min hemsida.:idea:

Senast ändrad av en moderator:

Gaaah!! Kortet är ju sist, alltså under det första.....:o :o

De var ju läckra, har aldrig sett de förr.....Tack:D

kimeraer? :o Svårt med norskan, vet inte vad detta ordet betyder och måste nog förstå det för att förstå vad du menar.

Jag läste på samma sida som jag länkade till att det skulle ha med just black att göra, eventuellt? Men jag är inte alls särskilt påläst när det gäller brindle så jag vet inte!

Skulle bara meddela att det sista stoet nedkom med ett :love:STOföl :love:igår!!:banana: :banana: :banana:

De här fri betäckningarna..... det var inte lätt o veta när den lilla ville titta ut, men det blev ett litet liv till:D

Bilder kommer, hon har en stor bläs!!!!

Grattis, du måste ha bås i skorna sådan tur du har :rofl:.
Men det är väl ett sto kvar, halvblodet?

Ja, o det är lite jobbigare med henne. Vet inte när hon ska föla trots ultraljud!!

Hon e ju uträknad att föla d.24 jun, om tre veckor. Men mjölken sprutar/droppar om vartannat, hon e kletig på benen, mjuk där hon ska va runt svans mm. hon har börjat öppna sig. Vakade hela natten i natt, men tji fick jag.:confused:

Första semineringens sista dag är gjord 5/7-07! Men var ej dräktig enl ultraljud, blev sprutad o seminerad samma dag, d.24! Det är bara att vänta, men rå mjölken riskerar att försvinna ut i det gröna!!

24 juni är om TVÅ veckor. ;)

Räknar du på 330 dygn så ska hon föla den 19 juni. Om tio dagar alltså... Förmodligen fölar hon innan. :)

Hon fick ett sto föl i natt! :love::confused::D:banana:

De ni, 8 dräktiga av det blev det 8 sto föl!!:o

Oj oj! GRATTIS!!! Vad roligt!! :) :)

Men nu har du väl tagit alla stofölen för oss andra! ;)
Vill oxå ha stoföl, men får bara hingstar...
Jag hoppas innerligt att mitt sto som ska föla snart, får STOföl!!

Jag försöker köra sto dansen för dig ikväll!:bump:

Jo, de kan tölta. En av de viltfångade som kom för 8 år sedan töltade av sig själv, som den hoppryttare jag är så under höll jag inte gången på henne...... Hon töltar inte idag. Inte av sig själv iaf.

Men jag fixar inte att sitta o träna på gånger, det ska vara skritt trav o galopp:o

Här var en tjej en sommar (islandsryttare) Hon var ute o töltade med allihop.:banana: Men hon fick jobba med en del, får jag säga.

Går dina i pass också? Jag blev jätteglad när jag fick pass på en basj när vi var på turridning (för andra vågade inte:eek:.) Jag vill ju ha mer! Så då fick jag en repa till:bow:

Isisryttare som man är.

Överkurs för min del!

Men den hingsten som ger vilttecken, han är passgångare. Inte för att jag har provat, men de jag köpte honom av informerade om det.:D

Jag har ingen som helst aning om hur det är med alla de andra jag har, du tycker nog det är hemskt.

Jag hoppas jag inte har tagit sto procenten, för er andra.:cool:

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 277
Senast: Habina
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som... 2
Svar
29
· Visningar
7 139
Senast: andover
·
P
Avel Undrar om det är någon som har svaret på min fråga gällande 9-dygnsbrunst. Mitt sto fölade natten till den 17/6, fick ett stoföl, både...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Mitrolle
·
A
Avel Har blivit erbjuden att låna ett avelssto. hon är tävlad msv-dressyr, 7-7 i hopp på kvaliten enl asvh (fast ägarna sa 8-8:o)...
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer