Dräktigt sto med "kramp"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LECH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 068
Sv: Dräktigt sto med "kramp"

Jag funderar ju på om hon var på väg att kasta vid de tillfällen hon drabbades av"krampen", men att fölet låg så att det inte kom ut redan då. Första anfallet var på dagen 2 månader före beräknad fölning och det är ju i slutet på dräktigheten som fölet växer mest, och eftersom fölungen var missbildad i skelettet så hade det väl med tillväxten att göra. Men å andra sidan måste den ju ha varit väldigt liten i 9:e månaden så då borde den ju ha kommit ut utan problem om hon var på väg att kasta?
Som sagt, ingen idé att spekulera, får aldrig reda på sanningen.

Sv: Dräktigt sto med "kramp"

Jag läste i en annan tråd att en av dina ston hade fött en missbildad fölunge, vad var det för fel på den?

Liknande trådar

Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 722
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 814
Senast: Luleå
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 052
Senast: lewellyn
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer