Brunstar inte på stationen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lahtel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 257
Sv: Brunstar inte på stationen

Vad roligt! Skönt att all väntan gav resultat ändå! :)

Bestämde hon sig helt enkelt för att brunsta eller fick ni spruta igång henne?

Sprutades i torsdags. Då hade hon stor follikel. Behövde väl lite hjälp på traven.

Jag körde iväg mitt sto till hingsten för två veckor sedan. Tyvärr så har jag 4 ston här hemma och ingen visar någon brunst. Så jag körde iväg henne och hoppades på att brunsten skulle komma igång när hon kom yill hingsten. Men inte det, hon stod där en vecka utan minsta tecken på brunst, då bestämde vi att köra dit mitt äldre sto som alltid sätter igång brunsten så fort hon ser en hingst och det funkade efter en timme så började hon brunsta. Men nu när bägge stod vid hingsten så blev det beslutat att betäcka bägge. Ska hämta hem dom i slutet av veckan.:banana:

kl
Tanten står på station sen 2 veckor tillbaka... 1:a veckan är mitt eget fel för jag räknade fel :smirk: :o hur jag nu lyckades då hon hela tiden har varit som en klocka under våren och tidigare år men nu på station kommer hon inte i ordentlig brunst :mad:.... kan tänka mig att lite andra rutiner på stationen mot hemma stör henne lite men nu har hon fått hagkompis och får gå ute hela tiden så jag hoppas hon kan semineras snart, börjar sakna henne ju... Unghästen hemma brunstar dock som vanligt så jag kanske skulle köra iväg henne som sällskap som nån annan hade gjort... Händer inget till på fredag får vi nog hjälpa till lite.

Liknande trådar

Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 434
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 259
Senast: Johanna1988
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Novalisa
·
Avel Det här med brunst och att veta när man ska åka till seminstation!🤔 Mitt sto visade väldigt tydlig brunst i början av året, hade en...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer