Hopplöst....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 3 696
Sv: Hopplöst....

Visst blir det så - en helt ny hingst ger ju ytterst långsiktiga konsekvenser. Man få bara hoppas att konsekvenserna blir mer positiva än negativa, jag kommer antagligen att gråta blod om det visar sig att Quaterback blir världens bästa förärvare. Eller fnissa mig blå om De Noir blir superlyckad i kombination med stoet.:rofl:
Avel är ju ett stort lotteri!

De Noir verkar vara en riktigt fin efterträdare till De Niro,mödernet är mkt prestationsrikt och bär på blod vi nästan inte har här hemma,Matcho x bla.Bilden i hingstkatalogen gör honom inte alls rättvisa,han är helt enkelt skitsnygg och -i mina ögon-rätt i typen.

/b

De Noir verkar vara en riktigt fin efterträdare till De Niro,mödernet är mkt prestationsrikt och bär på blod vi nästan inte har här hemma,Matcho x bla.Bilden i hingstkatalogen gör honom inte alls rättvisa,han är helt enkelt skitsnygg och -i mina ögon-rätt i typen.

/b

Vad roligt att du tycker det! :) Jag har ju själv inte sett honom live men tycker att han ser fin ut på bilderna på H***aks sida.
Det blir roligt att se hur kombinationen med Master-Herkules-Toreador fungerar. Vi åker upp och kollar om hon släppt ägget imorgon, annars insemineras hon igen tisdag.

Såna här nödlösningar brukar bli jättebra.;) Tror att slumpen är en väl så bra avelsplanerare, det är nog meningen att du ska ha De Noir. :D

Jo faktiskt! Jag grämde mig först men börjar mer och mer förstå att det var nog meningen:love: !

Hingsten tappas bara mån, ons, fre och lör (han vägrar dock skicka lör) så vi beställde torsdag före 11. Då Ängagården inte hittade någon lösning på transportproblemet inför SASstrejken fredag sa de att de var omöjligt att skicka då och att jag skulle få det måndag- men då är det ju pingst... Tyvärr missade jag en snäll buketjej som erbjöd sig att hämta skicket- jag hade redan hunnit beställa De Noir då jag inte vågar lita på en seminimportör som inte lägger två strån i kors för att hjälpa sina stoägare. Att sedan höja rösten åt mig i telefonen för att säga att "han inte förstår varför jag inte litar på honom att Highcruiser är ett mycket bättre val" är oacceptabelt. Han har aldrig sett mitt sto och vet inget om mina preferenser.
Jag grämer mig oerhört över att ha missat QB (och har ingen aning om jag får igen bokningsavgiften). De Noir hade ju en rätt klen dräktighetsprocent (8 av 16 om jag minns rätt) så tar det inte kanske jag försöker med QB igen. Men då förlorar jag ju 5.000 på kalaset......(språnget på De Noir).
Just nu försöker jag intala mig själv att det var meningen.... HH som var mitt förstval dog, QB missade jag med en hårsmån - vi får väl hoppas på en formligen fantastisk De Noiravkomma;)
/ Sar (nybörjare som nu börjar bli luttrad men samtidigt fantastiskt glad över stödet från helt okända bukebrudar som erbjudit sin hjälp - tusen tack:love: )

Hur många har QB betäckt i Sverige framtills nu tro?
Ngn som vet???

/b

Hingsten tappas bara mån, ons, fre och lör (han vägrar dock skicka lör) så vi beställde torsdag före 11. Då Ängagården inte hittade någon lösning på transportproblemet inför SASstrejken fredag sa de att de var omöjligt att skicka då och att jag skulle få det måndag- men då är det ju pingst... Tyvärr missade jag en snäll buketjej som erbjöd sig att hämta skicket- jag hade redan hunnit beställa De Noir då jag inte vågar lita på en seminimportör som inte lägger två strån i kors för att hjälpa sina stoägare. Att sedan höja rösten åt mig i telefonen för att säga att "han inte förstår varför jag inte litar på honom att Highcruiser är ett mycket bättre val" är oacceptabelt. Han har aldrig sett mitt sto och vet inget om mina preferenser.
Jag grämer mig oerhört över att ha missat QB (och har ingen aning om jag får igen bokningsavgiften). De Noir hade ju en rätt klen dräktighetsprocent (8 av 16 om jag minns rätt) så tar det inte kanske jag försöker med QB igen. Men då förlorar jag ju 5.000 på kalaset......(språnget på De Noir).
Just nu försöker jag intala mig själv att det var meningen.... HH som var mitt förstval dog, QB missade jag med en hårsmån - vi får väl hoppas på en formligen fantastisk De Noiravkomma;)
/ Sar (nybörjare som nu börjar bli luttrad men samtidigt fantastiskt glad över stödet från helt okända bukebrudar som erbjudit sin hjälp - tusen tack:love: )

Hur har det gått med den erlagda språngavgiften till QB?
Har du fått den återbetalad nu?

/b

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 370
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 548
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 557
Senast: Ajda
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka... 2
Svar
36
· Visningar
4 013
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer