Föla dagtid

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Indyhope
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 846
Sv: Föla dagtid

Rätt intressant att så många har fått föl på dagtid. Verkar som det är nästan lika stor chans att det kommer på dagen som på natten.

mitt sto fölade kl 15.00 kan ha med vädret att göra.. hm.. blåste som attan ute...

Ena stoet i år fölade 7.45, ute i hagen!
Jag var helt övertygad om att hon skulle föla inne i sin trygga box, som hon alltid gjort tidigare. Men tji fick jag!! :)

Får se vad det andra stoet väljer. Hon är förstföderska, så där har jag ingen aning om vad hon kan tänkas göra...

Hon är hos hingsten sen 19/5 men ingen brunst än.

Det känns hyffsat säkert att säga till jobbet att man kan jobba 12-18 veckan innan semestern och de två veckorna efter semestern.

I så fall har jag täckt in 2 veckor innan BF och 5 veckor efter BF.

*funderar*

*KL*

Min numera avlidnes häst mamma födde ett 10-tal avkommor, alla fuxarna födde hon dagtid och alla svarta på natten. Kan naturen verkligen vara så finurlig att den räknar ut att en svart fölunge är mest osynlig för rovdjur på natten och en fux på dagen?

Mitt sto har fått ett föl och det föddes runt 12.30

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 386
Senast: cili
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ramona
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 085
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka