dressyrhingstar ståendes i sverige

Sv: dressyrhingstar ståendes i sverige

Vad kul! Hurdan är h*n i temperamentet och hur rör h*n sig? Inga bilder? :angel:

Mamman är e: Dragon 450 -LongJohn** och ganska kortlinjerad och något lågställd och lillan har blivit betydligt bättre typ på.
I temperamentet är hon otroligt gosig och glad i sin matte, hon har inte lika bråttom som sin mamma och tänker lite mer.

Rörelsemässigt så varierar traven i olika tillväxtfaser men ibland glimtar hon till och då är jag nöjd:D. Hon har en mkt bra galopp.

För någon månad sedan

http://i29.photobucket.com/albums/c285/lonnhult/P4090008.jpg

Med dräktiga mamma

http://i29.photobucket.com/albums/c285/lonnhult/2007-04-0915_29_0003.jpg

Jag hade inte haft Don Laurie med på listan. Jag blev mycket besviken när jag såg honom på bruksprovet. Han rör sig högst medelmåttigt för att ha så bra stam.

Mitt andrahandsval hade nog blivit Okeanos och reserverna där hade varit Danzas eller Highlander.

*kl*

tack för alla svar, mitt sto har(ska?) idag semineras med Rosevelt!

Så det blev inte Don Romantic? Var det pga att du inte fick semin o var tvungen att byta eller ville du ha Rosevelt som första hands val?
Såg också videon på Rubinroth o blev föga imponerad, såg honom även på Strömsholm o tyckte nästan det var pinsamt att de visade upp en så fet hingst.
MEN jag har sett honom som yngre med annan ryttare o gillade vad jag såg, jag har sett massor av mycket trevliga o fina avkommor o hans Blup är mycket bra. Tror att han kan bli bra på ett lättare sto.
Sen gillade jag Charon som blev godkänd i år.

Som någon skrev om DL... jag blev inte heller imponerad av honom på bruksprovet.

Jag ville ha Don Romantic men de fick inte tag på något från honom i tid... blir ju lite krångel om man inte har stoet på gränsbos station & man ska importera från Danmark.
Rosevelt är kanske lite liten egentligen, han har ju inte jättestort bakom sig och är ingen gigant själv... men i övrigt verkar han vara en väldigt komplett hingst, även om man inte vet hans nedärvning.

Tror detta är hans sista år i sverige också?

Snart kommer fakta rörande Rosevelts dräktighet förra säsongen....

Jag hoppas på att de redovisar den så att man får svart på vitt hur den är och att man då slipper spekulera. Själv tar jag det som att om man inte redovisar resultatet så har hingsten ej haft god fertilitet, jag vet att det var så med några ej redovisade förra året, därmed inte sagt att det faktiskt gäller alla, men jag själv tänker så.

Jag ville ha Don Romantic men de fick inte tag på något från honom i tid... blir ju lite krångel om man inte har stoet på gränsbos station & man ska importera från Danmark.
Rosevelt är kanske lite liten egentligen, han har ju inte jättestort bakom sig och är ingen gigant själv... men i övrigt verkar han vara en väldigt komplett hingst, även om man inte vet hans nedärvning.

Tror detta är hans sista år i sverige också?

Don Romantic är svår att få serma ifrån. Det är så många som vill ha. Han är ganska dyr att betäcka med också.

En god vän till min försökte betäcka med Rosevelt (2006) men det tog inte. Så det blev inget.. Men jag hoppas för allt i värden att det kommer att gå bättre med ditt sto! :banana:

Hon har blivit seminerad 2 ggr nu. På stationen tyckte dom att simmarna såg bra ut! Det är bara att hålla tummarna...
2 brunster kommer jag nog försöka med honom iaf, tar hon sig inte då byter jag till en hingst med lite mer krut i ;)

Ja, han är ju otroligt trevlig. Helst hade jag velat ha honom! Nu får vi ju se om hon tar sig eller inte... gör hon inte det kanske det vore ett alternativ ;) bor du nära gränsbo? Är man "garanterad" sperma om man har sitt sto på deras station?
det var ett mycket vänligt förslag!

En pekpinne från moderatorn, på förekommen anledning!

Det är INTE tillåtet att sprida "sanningar" om seminstationer, oavsett om det är positivt (reklam) eller negativt (smutskastning). Vi ska överhuvudtaget inte diskutera namngivna (eller att man ändå kan räkna ut vem det handlar om) stuterier/seminstationer/hingsthållare!

Vill du ha kvalite, så åk runt och titta på fölen efter olika hingstar, du väldigt välkommen hem till mig och titta på mkt vackert hingstföl, med mkt luft under magen, stora rörelser, med ett trevligt och behagligt temperament.
Så vi åker givetvis tillbaka till CHANNON 1082.

Du (och fler med dig) verkar väldigt nöjd med Channon!
Jag har kikat lite på honom då jag är hemskt förtjust i hans far, Rubignon och skulle vilja betäcka med honom, om det blir aktuellt.
Vad tycker du är skillnaden eller för den delen likheten mellan far och son?
Channon står ju i Sverige och Rubignon också om jag förstått rätt men hemsidan deras är ganska ouppdaterad?
:bow:

Hej har du inga bilder på dina avkommor efter Channon, eller hingsten själv, betäcker med honom i år, synd att inte Lindevik sätter in lite färskare bilder på deras hemsida.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 072
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka