behöver råd och hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare varbergs_elin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 515
Sv: behöver råd och hjälp

Hur lång tid du ska vänta kan ingen svara på, men just att slå om från genomskinligt till "riktig" mjölk, kan lätt gå på en timme. Jag hade vakat hårt på henne nu, med risk för ett långvak, men efter hur du beskriver hade jag inte vågat skjuta upp vakandet.

den är fortfarande tunn men något klibbigare. :crazy:

oj då kanske det kommer i kväll eller i natt :eek:

Det låter som om du hade behövt den där fölvakten!:D

haha ja.. jag hörde med en kompis precis och dom hade en kamera. hon skulle kolla med hennes föräldrar om jag kunde ta den.

När du vakar på henne, så det bästa är natt lampa tänd och du är utanför stallet, och tittar igenom fönstret, så att hon inte märker dig.
Ha en radio på med lite dov musik så hör hon definitivt inte dig utanför fönstret.

Det kan vara så att hon känner sig störd, glöm inte det.

När du vakar på henne, så det bästa är natt lampa tänd och du är utanför stallet, och tittar igenom fönstret, så att hon inte märker dig.
Ha en radio på med lite dov musik så hör hon definitivt inte dig utanför fönstret.

Det kan vara så att hon känner sig störd, glöm inte det.

jag har en julbelysning tänd i stallet. funkar jätte bra.
har även en stor väg utanför stallet som för mycket ljud så tror inte att hon hör mig om jag tittar in i fönstret. men tack för tipset:smirk:

nu kom jag från stallet.
Det har slagit om från gulaktig till gråvit mjölk nu. så det kan inte vara så långt kvar va?. När jag tittade henne under svansen var hon jätte svullen och såg även lite öppen ut. vet att hon har gjort det någongång innan men vartför gör det det? :confused:

De blir svullna i slidan när de ska föla. Om du tittar på slemhinnefärgen i slidan, kommer du se att hon är rätt röd.
Min gissning är att hon fölar inom ett dygn. March tillbaka till stallet.:D

jag åker och kollar med en gång så kommer jag tillbaka sen och skriver hur hon ser ut
:(

De blir svullna i slidan när de ska föla. Om du tittar på slemhinnefärgen i slidan, kommer du se att hon är rätt röd.
Min gissning är att hon fölar inom ett dygn. March tillbaka till stallet.:D

tittade på henne nu. hon är rosa aktig.? hur svullna ska dom bli när det är dags? jag tycker att mitt sto har varigt svullen länge nu och det har hänt att det blir en springa nångång, :confused:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 096
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka