• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 222
Sv: Carano

Har lite funderingar på honom till mitt Heartbreaker-Ulft-sto. Men jag har ju ett år på mej att fundea och begrunda...

kl.
väcker en gammal tråd till liv.

Finns de någon som kan berätta lite mera om carano?
Hur är avkommorna, hoppar dom bra ?
vad har han för index på benen?

Kan bara hålla med i de positiva orden om Carano :love: fick en jättefin hingst i fjol, och väntar idagarna ett helsyskon ue Lemon - Utrillo - Gaspari

Candino_small.jpg

candinosprang_small.jpg

Hej!
Jag har en carano kille som jag håller på å omskolar till dressyrhäst just nu. men som unghäst fick han 9-10 i hoppn som 3-åring. Hans uppfödare har fler avkommor e carano som bedömts högt som 3 åringar i hoppning. de har alla landat på runt 7or i gång.

Vår carano häst utvecklades väldigt tidigt. han satte mkt muskler och utvecklade sin kropp väldigt snabbt och även mentalt blev han väldigt fort vuxen. han är inte det minsta komplicerad att ha å göra med, väldigt busig och har stor charm.

däremot har jag hört ett rykte om att carano ihop m fullblod på mödernet kan ge väldigt "tuffa" lr så.k. "killhästar". det va va de sade om våran oxå, han är tuff på så sätt att han tar över om han märker om ngn är rädd för honom, han testar allt å allla men vet han om sin "plats i flocken" så e han en dröm å bara en stor buspojke. å ngn killhäst e han inte om man menar att han behöver en tuff ryttare f han ballar ur om man e hård mot han, han ska smekas medhårs ist... men vilka hästar ska inte det? jag tror dock att han "lynnighet" när han kom t oss berodde på uppfostran som unghäst. tar man väl hand om sina unghästar så blir de därefter.

Det intressanta m carano e ju att han lämnar goda hopp och dressyrhästar. de hoppar m en fin språngkurva å har mkt kapacitet i sig å har ett enormt hjärta att slänga över hindrena. i dressyren så har de en otrolig takt i alla gångarterna, mkt lätt för sidvärtes å samling å längning. de e som små gummibollar å det är en fördel både inom hopp å dressyr... sen de inte helt fel å titta på heller :)

MVH Ankie

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka