Är det inte det ena...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 286
  • Visningar Visningar 37 226
Sv: Är det inte det ena...

oj oj oj...gubben tror jag är helt tokig som sitter här o gråter för fullt.
Faktum är att vi har en stor skärm o min lille son sitter bredvid o tittar på emil o griseknoen på en gång på skärmen. Så gubben undrade varför emil i lönneberga plötsligt blivit så sorglig:smirk: .
Önskar verkligen att allt elände är slut för er nu.
Tror att han kommer växa upp o bli en otroligt stark häst.

såg bilden i föltråden... fin, fin fölis, å man såg hur stolt mamman var :love:
en Heart of Oak:are dessutom... :crazy:

:idea: Det var de spannarna jag bad dem ta hem till oss men sen inte behövde , blir det kris har jag en oöppnad till hemma!

Sånt här får inte hända!
Har suttit och gråtit så mycket att kinderna och ögonen är uttorkade på mig.
Vet inte om jag har läst en sån här jobbig händelse nånsin! :(

Din stackare!
Finns inte ord, jag vet inte vad jag ska säga... å nu gråter jag igen... :(

Skickar tröstkramar till dig och fölis

kl

uss, jag brukar inte ha lätt för att gråta men jag måste erkänna att tårarna svämmade över.. hoppas liten mår bra och att mammsen har det bra på de gröna ängarna.

Vad du fått varit med om denna vår den har inte varit rolig för dig :cry: och dina djur .
Jag är mycket ledsen för din skull och och finner inga ord till tröst däremot vill jag skicka en *Stor varm kram* till dig och din Sto *Moster * och den lille fölispojken .

Mia

Jag hörde dem prata om ev colitis och tänkte jag skulle kolla upp det men glömde bort det, visste inte att det var samma som Baron Gruff. Men vad får de det av, hon har ju inte ätit något annat än det vanliga dvs hösilage, betfor och havre. Trodde de inte att det kom av hög fodergiva av soja?

Finns det ngn som överlevt?:(

Beklagar verkligen sorgen,Baron Gruff är ju väldigt ovanligt och en av mina tillridnings hästar drabbades av detta efter en vecka hos mig.
veterinären kämpade i flera timmar men gav upp och gav han dropp så han fick i sig vätska medans vi pratade om hur han skulle avlivas och kontaktade ägaren,men då frisknade han till och tempen sjönk fort och han lyfte huvudet sakta igen. han är en av få som överlevde och mår idag bra men får vara försiktig vid foderbyten och transporter:(

Knapplån.

Så fullständigt fruktansvärt. Det är ju något av det värsta som kan hända.

Jag tänker på dig och fölisen din.

Vilket öde!!!:( ...Fler kramar kommer här!!! Håller nu tummarna för att det blir bra med den lille.

Nej, så tråkigt. Jag är verkligen ledsen för er skull.

Hoppas nu att den lille fortsätter att må bra - vilken tur att han hade en så snäll moster!

*snyft* usch, vad hemskt....*tröstkramar*...Hoppas att allt löser sig med lillen

Fy vad hemskt! Såg inte detta förens nu då jag varit fullt upptagen med min tråkiga fölning. Synd att du bor så långt bort och jag inte visste detta, mitt sto hade gladeligen tagit ditt föl, men o andra sidan så hade nordis fölet som hon har nu avlivats om jag inte tagit honom. Hoppas allt löser sig! Tänker på er...

Mvh Hanna

Det är lugnt, jag såg vad som hade hänt dig men hoppades på att det skulle lösa sig för oss på närmare håll än att vi hade fått åka till Uddevalla. Jag är glad att det ordnade sig och som du säger så hade ju din lille nordiskille blivit avlivad om det inte hade funkat. :( En av "våra" djurskötare från Ultuna ringde mig igår för att höra hur det går med honom. Roligt att de bryr sig så mycket trots att vi är utskrivna. Jag blev så väldigt rörd. :bow: :cry:

Jág hittade inte kameran när jag åkte till dem igår kväll utan det dröjer några dar till innan det kommer mer foton. Jag sov ganska dåligt och fick plötsligt för mig att det stod ett sto inne i rummet, med droppslangar runt sig och med hängande huvud. Jag kastade mig ur sängen för att hjälpa henne och upptäckte till min stora lättnad att det var en massa hästtäcken som hängde över en sadelhängare. Droppslangarna jag sett var bensnörena. :o

Till min stora glädje har vi fått tag på en 25-kilos säck med mjölkersättning! :bump: Överraskning nr 2 var att A blev väldigt orolig inne hos sig när vi var elaka med bebisen och gav honom antibiotika. Hon hade även försökt följa med in i boxen vid insläppet men de har för säkerhets skull fått tillbringa natten i varsin box. Liten ligger som vanligt tryckt mot hennes boxvägg och står oftast där när jag kollat dem. Till natten kommer de förmodligen att få flytta in i en större box tillsammans. Överraskning nr 3 är att jag torkade rent hennes juver igår kväll, tänkte testa med lite massage för att se om det inte kan hända under. :angel: Jag provade att dra lite med fingrarna och hon gungade lite fram och tillbaka, ställde sig lite bakom sig och jag blev blöt om fingrarna! :)

Nu kom det väldigt lite men jag hämtade ett glas för att försöka se hur det såg ut och fick väl ihop ca ½ tsk genomskinlig, gulaktig och klibbig vätska. Hoppas, hoppas, hoppas... Jag ska fortsätta massera och prova lite när jag matar honom, tänk om hon kunde få igång mjölken igen! :banana:

Jag såg din lille kille igår kväll när jag lämnade in mitt sto på stationen.

Bedårande söt! Han har ett kvittrande gnägg :love:
Tänkte passa på att hejja men jag såg ingen i stallet.

Jag kom inte ut förrän efter 21 igår kväll så det är inte så konstigt att du inte såg mig. ;)

Jag åkte kl 21 så det var inte så långt ifrån :-)

Jag sa ju det från början! Det går att få igång dom flera veckor efter att de börjat sina...bara de har rätt mammakänslor, och får en go fölunge att bry sig om!!!

Kämpa på, du ska se att det kommer att fungera, bara inte fölis blivit för lat för att dia själv...dom blir fort det!

Jag är SÅÅ glad för er skull, att mitt i allt jobbigt hitta de små och betydelsefulla glädjestunderna

Såg också din lille igår när vi var och hämtade vårt sto från seminstationen. Så jättegullig, och gnäggade när vi kom in i stallet;)

Nästan att jag också måste ta en tur ut fast jag inte behöver det nu, bara för att se lillen. Jag blir så rörd när jag läser om hans snälla moster som tagit honom till sig som sin egen:love:
Det värmer verkligen i hjärtat efter allt annat elände jag läst om här i år.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 622
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag är så jävla ledsen :cry: hemkommen från veterinären då jag bokat tid för hältutredning på "gammel"hunden då haft många symtom på...
Svar
15
· Visningar
4 080
Senast: nilie
·
Hästvård Genomgår just nu det värsta dygnet i mitt liv. Tankarna snurrar och det finns liksom inga ord. Jag vet varken ut eller in. Bara att... 2
Svar
31
· Visningar
5 186
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 010
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10