Sv: Är det inte det ena...
Det är lugnt, jag såg vad som hade hänt dig men hoppades på att det skulle lösa sig för oss på närmare håll än att vi hade fått åka till Uddevalla. Jag är glad att det ordnade sig och som du säger så hade ju din lille nordiskille blivit avlivad om det inte hade funkat.

En av "våra" djurskötare från Ultuna ringde mig igår för att höra hur det går med honom. Roligt att de bryr sig så mycket trots att vi är utskrivna. Jag blev så väldigt rörd.
Jág hittade inte kameran när jag åkte till dem igår kväll utan det dröjer några dar till innan det kommer mer foton. Jag sov ganska dåligt och fick plötsligt för mig att det stod ett sto inne i rummet, med droppslangar runt sig och med hängande huvud. Jag kastade mig ur sängen för att hjälpa henne och upptäckte till min stora lättnad att det var en massa hästtäcken som hängde över en sadelhängare. Droppslangarna jag sett var bensnörena.
Till min stora glädje har vi fått tag på en 25-kilos säck med mjölkersättning!

Överraskning nr 2 var att A blev väldigt orolig inne hos sig när vi var elaka med bebisen och gav honom antibiotika. Hon hade även försökt följa med in i boxen vid insläppet men de har för säkerhets skull fått tillbringa natten i varsin box. Liten ligger som vanligt tryckt mot hennes boxvägg och står oftast där när jag kollat dem. Till natten kommer de förmodligen att få flytta in i en större box tillsammans. Överraskning nr 3 är att jag torkade rent hennes juver igår kväll, tänkte testa med lite massage för att se om det inte kan hända under.

Jag provade att dra lite med fingrarna och hon gungade lite fram och tillbaka, ställde sig lite bakom sig och jag blev blöt om fingrarna!
Nu kom det väldigt lite men jag hämtade ett glas för att försöka se hur det såg ut och fick väl ihop ca ½ tsk genomskinlig, gulaktig och klibbig vätska. Hoppas, hoppas, hoppas... Jag ska fortsätta massera och prova lite när jag matar honom, tänk om hon kunde få igång mjölken igen!