Är det inte det ena...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 286
  • Visningar Visningar 37 226
Sv: Är det inte det ena...

Åhhh, vad bra ! Hoppas av hela mitt hjärta att moster tar sin an den lille ! Jag är alldeles övertygad om att hemma miljön är bästa möjligheten för alla parter. Det är en stressituation att komma till nya platser eller hur ?! Jag håller alla tummar för att han får en bra fostrare även om hon har sinat chanserna är stora ! Han är så rar !

Lycka till !

Jag hoppas och tror att det kan bli en liten solskenshistoria tillslut!
Otroligt sorgligt att du forlorade G, men bebis ar ju ett litet ljus i morkret :love:
Och jag kan nog pasta att jag talar for alla nar jag sager att vi garna vill se foton pa lillen och hans moster!

Å jag gråter när jag läser det här, hoppas hoppas att det går bra nu
:bow:

Det är svårt att veta vad man ska säga i en sådan här situation tycker jag. Men jag antar att man bara ska se framåt och göra lillens uppväxt så bra man kan. Tyvärr miste nu stoet, men fölis mår bra och genom honom kommer ni alltid att ha henne kvar.

Lycka till i fortsättningen och jag hoppas verkligen att allting går vägen.
Denna tråden har varit så gripande, spännande och hjärtskärande på samma gång. Vi är många som har tittat in bara för att se hur det går för er alla.
Än en gång - lycka till!!

Åh vad tråkigt, jag har följt tråden och verkligen hoppats! Stackars lilla föl. Jag hade ett 4 års sto som blev av med sitt föl på andra dagen. En vecka senare dog ett sto för mig med föl vid sidan. Det enda som fungerade då var att 4 åringen tog hand om fölet! Hon lämnade villigt hela sin gamla flock och bytte hage och gick med ponnyfölet hela sommaren. Så unga ston kan vara väl så bra! Hoppas att det kommer att fungera så han kan vara med hästar och få trygghet! Stackars dig!

Ja, tack än en gång för att ni tänkte på oss även om det inte gick vägen, men det här känns som bästa lösningen för oss alla. :love:

Sitter och tittar ut över regnet som strilar, och jag kan inte låta bli att gråta jag med.:cry: :love:

Du har haft det inom dig hela tiden, att Lillan skulle vara ett alternativ, och med din övertygelse så önskar jag för allt i världen att hon blir en god moster.

Att G fick ett elände sina sista dagar i livet, är förfärligt, det önskar man inte en älskad vän, jag är 100% övertygad att hade hon inte haft sin bebis, så hade du låtit henne somna den där första dagen som hon blev sjuk. Nu fick dem 2 en tid tillsammans som i alla fall jag tro är ovärderlig. Både för honom i hans fortsatta liv och utveckling, men även för henne, trots plågorna.

Framöver så måste jag bara ta mig i kragen och besöka er.:love: :love:

Även jag sitter med tårarna rinnandes ner för kinderna här på jobbet. Jag beundrar dig för att du har varit så stark och klarsynt under hela tiden och önskar dig, din lille och hans moster all välgång i det fortsatta livet!

Åh, fy vilken hemsk historia. Usch, vad jag gråter.

Hoppas verkligen att allt går väl med den lilla och hans moster nu.

Knapplån:

Vad gäller unga ston så kan det absolut vara ett bra alternativ.
Närjag själv förlorade ett sto som lämnade ett 6 veckor gammalt föl efter sig så adopterades fölet i princip omgående av sin då 2-åriga halvsyster! Det var så underbart att se dem tillsammans och detta gjorde att jag faktiskt inte ens övervägde de förslag på ammor som jag fick - bägge ca 40 mil bort...

Jag lovar att om du lägger in ett foto på föl+moster i föltråden ovan så kommer jag låta det vara kvar där!

Lycka till!

Tårarna rinner nerför mina kinder när jag läser:cry:
Hoppas att allt löser sig på bästa sätt.

Kan ni inte lägga in en länk till föltråden.

*störtgrinar*

han kommer få världens näst bästa mamma!!!
tror det är bäst för dig oxå att ha familjen samlad!
önskar er all lycka nu, och sen kräver :devil: jag foton i den HÄR tråden!!!

Stoet jag förlorade finns med bild på sidan 5 i föltråden, tillsammans med honom. Jag ska försöka få med mig kameran om jag kan åka hem idag och ta lite kort på liten och "moster" och lägga ut åt er. Måste bara få tag på mjölkersättning och de har två burkar undanlagda i S-tälje åt mig om vi inte hittar mer på närmare håll. Åker jag till S-tälje hinner jag inte hem förrän på onsdag, så ni får hålla er ett tag till. ;)

Vad rörd man blir:( Skönt att fölet har fått en ny "mamma" =) Hoppas att allt annat går bra nu.
Lyckokramar från mig

Köp mjölk ersättning i säck der är mycket billigare. Du tjänar ca 5kg mot att köpa i spann.

Måste bara få tag på det, 2 spannar var det enda Granngården i S-tälje hade. I Sthlm finns inget alls. :(

*Tröstkramar i mängder*
Har läst genom hela långa tråden nu i efterhand och hoppet har svävat mellan liv och död. Blev så glad de gånger du skrev att hon verkade lite bättre, sen helt plötsligt så var hon bara borta. Jag är så ledsen för din skull men beundrar verkligen dig som kämpat dig genom det här!
Hoppas innerligt att det löser sig för fölis och för dig :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 622
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag är så jävla ledsen :cry: hemkommen från veterinären då jag bokat tid för hältutredning på "gammel"hunden då haft många symtom på...
Svar
15
· Visningar
4 080
Senast: nilie
·
Hästvård Genomgår just nu det värsta dygnet i mitt liv. Tankarna snurrar och det finns liksom inga ord. Jag vet varken ut eller in. Bara att... 2
Svar
31
· Visningar
5 186
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 010
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur