Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Lite märklig fråga kanske, men är det någon veterinärbesiktning på treårstesten? Och vad kollar dom på isåfall? Har aldrig haft med nån...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: ameo
·
O
Avel Nu vill jag ha alla synpunkter på dessa hingstar som det för tillfället står mellan till mitt sto. Hon är ett fullblodssto e...
2
Svar
28
· Visningar
2 155
Senast: Orkan
·
M
Avel hejsan, jag har suttit och tittar efter fullblodhingstar till mitt sto e. lane court u.BACCARAT ROSE u.e.MEADOW MINT. jag har...
Svar
19
· Visningar
1 524
Senast: medik_ox
·
T
Avel När har ni här på Buke börjat kolla era dräktiga ston på natten, antingen med utrustning eller själva gått och kollat?
Svar
12
· Visningar
1 236
Senast: A-K.Eng
·
Avel Har nån fakta om honom?:bump::banana:
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Jojjosan
·
A
Avel nån som vet när hingst katalogen kommer i år??:d
2
Svar
29
· Visningar
2 219
Senast: globox
·
Avel Om ett sto kastar pga abortvirus (vet ej om virus eller ej), och de andra dräktiga stona (vaccinerade) har oturen att också vara...
2
Svar
22
· Visningar
2 735
Senast: Antiqua
·
Avel Har ett sto med e:Swift (e:zeus) - ue:bratin(e:falstaff), 164 cm hög, som hade 7:or och 8:or på gångarter,samt placerad 120 hopp,tuff i...
Svar
14
· Visningar
1 174
Avel Var och tittade på Tullstprps hingstar i helgen. Vem skulle ni välja till ett sto E:Magini UE:Dawson 155 i mkh med temperament...
2
Svar
25
· Visningar
2 424
Senast: Görel
·
H
Avel När stoet har fölat, hur tidigt efter tycker ni att det är ok att betäcka? När stoet har föl bredvid och hingsten aldrig har betäckt...
2
Svar
28
· Visningar
4 076
Senast: Welsh
·
Avel Har en häst som jag ska dräktighetskolla.....hon blev konstaterad tom då veterinären gjorde ultraljud i augusti. Men sedan dess har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Elshaya
·
M
Avel Hej allihopa! :rofl: Jag funderar mycket kring andalusiern samt dess användning av hästen idag, i både Sverige och internationellt...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 313
Senast: Gulle__Fjun
·
Avel Ja, vad ska man då ha för titel? Well well... I min lilla Tuvas pass så står det vid pappans namn såhär: "Acacio (ex Acagion)"...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Olympia
·
Avel Hej, Är det någon som har information om halvblodshingsten Brisard? Jag har sökt på nätet och inte hittat någon info merän nån annons...
Svar
16
· Visningar
1 829
Senast: Anna Lilja
·
Avel Ja alltså att man korsar två raser. I vissa fall kan jag se vitsen. Som tex varmblod arab för att kanske få fram en bra distanshäst...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 587
Senast: Scorpan
·
Avel hittar ingen info om honom, var kan man hitta det? någon som vet något om honom?
2
Svar
22
· Visningar
2 058
Senast: Ramona
·
Avel I samma stall som jag har mitt dräktiga sto står ett shettis-sto som ska få sitt första föl i mitten av maj. Hon får alldeles för lite...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 406
Senast: Eldfuxen
·
S
Avel Vart kan man registrera en blivande häst med okänd härstamning. (häst alltså, inte ponny) Vad krävs för att registrera och vad kan...
Svar
8
· Visningar
3 110
Senast: Masse
·
Avel hejssan. ja har ett hblsto ja ska betäcka år är tanken, men alla säger att de inte ska gå själva dessutom inte med valacker, då gården...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Görel
·
Avel Hejsan alla!. På min ridskola är det ett Svenskt Halvblod,Willmer(f.1990,Fux m.stjärn, e.Galloways Ue.Bayard) Willmer har , innan han...
2
Svar
28
· Visningar
2 160
Senast: ess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka