Högdräktig shettis som får för lite mat

Sv: Högdräktig shettis som får för lite mat

Grejen är ju att om hästne har proteinbrist så blir den automatiskt muskelfattig, eftersom hästen måste ta av sina egna proteinreserver (=musklerna) för att täcka sitt eget underhållsbehov av protein.
OM man tillför tillräckligt med proteiner så får hästen tillbaka sin muskelmassa till 100% - det träning gör med dessa muskler är bara att ge dem styrkan och orken att arbeta, men även utan arbete kan de vara runda, fina och välmusklade.

Är ganska säker på att vi menar samma sak. Även om jag nog uttryckte mig lite oklart. Är i alla fall inne på samma linje, därav min kommentar om att även en häst på boxvila bör ha en rund fin överlinje, även fast den inte har "arbetsmuskler".

Sv: Högdräktig shettis som får för lite mat

leta efter trådar med foderstatsprogram så har folk skrivit en del...

Förlåt för trådkapningen men jag hittar mest trådar med folk som har urusla grovfodervärden, inte minns när eller med vad de senast avmaskat med eller undrar varför ena hästen blir tjock med den uträknade foderstaten medan den andra blir tunn. :crazy: Knappast fel på programmet för det.

Nu ska jag sluta kapa tråden och hoppas att det går bra för shettisstoet som tråden handlar om! Bra att du TS pratat med ägaren! :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Rumpnissen
·
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Bison
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 415
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat