fribetäckning med föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hästhandlarjävel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 076
Sv: fribetäckning med föl?

Det är skillnad. Dessa hästar är födda i flock och har ett naturligt flockbeteende vilket inte våra hästar har.
Det är ju inte bara det som är poängen heller. På Island finns det inga staket. Behöver en medlem i flocken fly, eller blir ivägskickad från flocken så finns det någonstans att ta vägen.

Är flocken inhägnad finns det ingenstans att ta vägen och därmed blir man ett byta oavsett!

Men vi bor i Sverige och har våra hästar i hagar. Maila någon på Island vetja.

ja men jag tänkte att en hage på 3 ha skulle räcka
jag kommer i allafall att testa att ha dom så.

Vad jag vet och har läst i flera böcker (ej egen erfarenhet) så har hingsten två sysslor i livet: betäcka ston och uppfostra fölen. De är lixom lekpappor till fölen... Ni som haft hingst med föl, kan ni känna igen detta?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 698
Senast: Karro-Lina
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden