Corland vs. Alcatraz

Sv: Corland vs. Alcatraz

Vet inte mer än vad som står på klingas hemsida men han är väldigt fin. Har också tittat på honom men eftersom han står på FAI så hoppar jag över honom...

Delvis knapplån

Tack för tips! Det behövs verkligen! Ni får gärna motivera era val så kanske jag kan få upp ögonen för alla fina hingstar som faktiskt finns! Jag är nog väldigt kritisk och negativ när jag tittar på hingstarna just nu....

Om du nu var intresserad av Ronahd blodet så om du inte vill ha Cortez så finns ju Aerline H (e: Cortez) som bär det vidare.
Ska själv betäcka med honom i år, tycker han är komplett till mitt sto :idea:

Jag tycker du ska satsa på Alcatraz, hans avkommor är eftertraktade både här och utomlands. Desutom börjar han bli till åren och kanske inte finns kvar länge till. Finns kanske inget fryst där heller?

Stalypso är en väldigt fin hingst, har jag dock fått uppfattningen om att han är rätt kort i ryggen, det är ju ofta fullblods ston också.

Cellestial är rätt okänd i Sverige än så länge, skaavkomman säljas? Kanske inte blir jätte lättsåld då.

Chicos Boy är väl heller inte jätte välkänd här..

Det blir Alcatraz i första hand till ena stoet i år. Bra att avkommorna verkar vara eftertraktade, avkomman ska säljas någon gång. När beror på mycket!

En hingst som är kort i ryggen ska jag nog undvika, hennes tidigare avkommor är mer åt det korta hållet än långa.

Allra helst skulle jag vilja ha en okänd hingst som sedan blir känd lagom tills avkomman ska säljas:idea: Ingen mer än jag som vill det va?....

Detta motsäger ju Alcatraz men det är en hingst jag tycker om och som du säger så vet man ju inte hur länge han finns kvar. Med tanke på att det har varit problem med fertiliteten så är fryst kanske ingen höjdare. Det finns nog fryst, har för mig att det står i hingstkatalogen att han finns på AI, TAI och FAI.

Liknande trådar

Avel Har ett 7 årigt sto e: cash and carry - quo vadis - diplomat som haft ett super föl och ska betäckas igen nu till våren. Har ingen aning...
Svar
6
· Visningar
1 681
Senast: Cyllene
·
S
Avel Behöver lite hjälp ifrån er! I fjol betäckte jag ett av mina ston med Sheraton och är mycket nöjd med resultatet. Därför funderar...
2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Camaro
·
C
Avel Tänkte be om lite hjälp och synpunkter från er som är mer insatta i dagens hingstar än vad jag känner mig just nu. Födde upp hästar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 285
Senast: Görel
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 101
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka