Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel jag har en massa shettisar och minishettisar. ( sysslar med avel ). jag vill börja komma ut på lite utställningar här nere i skåne med...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: ameo
·
R
  • Låst
Avel Är det fler än jag som väntar på sitt sto ska föla.Mitt sto är på d345 och i morse åt hon inte upp sin frukost.Har vakat sedan i Söndas.:(
Svar
6
· Visningar
1 085
·
M
Avel Vilken av dom här hingstarna har gett bra avkommor?
Svar
13
· Visningar
2 696
Senast: RENATO
·
S
Avel Kan tänka mig att det är individuellt men jag söker febrilt efter tecken på att fölningen närmar sig. Mitt sto har haft mjölk i tre dygn...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: cutty
·
T
Avel Att döttrar i stor grad fölar på ungefär samma sätt som sina mödrar har jag hört från några olika uppfödare. Vissa uppfödare menar att...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: kicket
·
S
  • Låst
Avel funderar på köp av en obrukad unghäst e.Rubinrot ue.National Zenith xx uue.Steinbeck. Vad bör jag undersöka på denna häst i...
Svar
1
· Visningar
817
·
A
  • Låst
Avel Ska juvret se ut såhär mellan bakbenen? Stoet ska föla omkring den 16 april, så det är inte så länge kvar.
Svar
5
· Visningar
1 133
·
O
Avel Hej Funderar på att köpa en Holsteinervallack, f -01. Stammen är Cameron - Kassander. Är det någon som vet något om dessa? Själv vet...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: KickiH
·
  • Låst
Avel Jag kunde inte hitta någon sådan här tråd, så jag hoppas att jag har sett rätt! Annars får moderator ta bort denna tråd. I dag har...
Svar
6
· Visningar
892
·
Avel Mitt i all min sorg över förlusten av min älskade häst i fredags, har jag fått ett erbjudande jag inte tror jag kan tacka nej till...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Sockertoppen
·
K
Avel Jag är nybörjare inom avel och behöver hjälp med att förstå om jag gjort allt rätt... Har idag varit i kontakt med den seminstation mitt...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: clownen
·
C
Avel Hej jag har en tysk importerat sto med tyskt pass, jag vet inget om henne och hon hade bara ett nummer när hon kom till sverige, jag...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Eldfuxen
·
Avel Ja, hur funkar det om jag importerar en renrasig holsteiner och vill avla på stoet. Om jag tar en asvh-hingst - blir det gröna papper...
2
Svar
31
· Visningar
3 191
Senast: QuickStar
·
Avel Hemma har vi en korsning på tinker/PRE , Och tänkte betäcka henne :p men vill inte ha en ännu större häst ,utan lite mindre :) har...
2
Svar
38
· Visningar
4 734
Senast: Eufemia
·
Avel Hej... Har ett Krocket sto som ska betäckas till våren. Avkomman ska helst kunna gå fälttävlan och helst bli minst 165 hög. Har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 035
Senast: aecarina
·
Avel vad är det som gäller vid stamboksföring av russ ston. behöver de ha ett föl vid sidan eller räcker det med det fölet som är fött 03...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: EmblaAsk
·
J
Avel Hejsan. jag har nyss köpt mig en polsk import , och vill gärna forska lite i hans mamma, pappa osv. men jag hittar ingen bra sida alls...
2
Svar
22
· Visningar
2 546
Senast: asan
·
Avel Anser ni avelskunniga att man ska betäcka på fölbrunsten eller ska man vänta tills nästa brunst? Och när brukar den komma i så fall?
Svar
9
· Visningar
2 954
Senast: EmblaAsk
·
A
  • Låst
Avel Jag har ett sto som är beräknad till att föla den 16 april. Hon är förstföderska. Hennes ljuver har under kanske 2 veckor växt till sig...
Svar
4
· Visningar
887
·
2
Avel Jag har ofrivilligt hamnat i en diskussion med en granne och ville bara höra lite fler åsikter kring detta. Hur länge tycker ni att...
Svar
8
· Visningar
2 667
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka