Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilken disciplin är en häst med den stammen bäst lämpad för, om man bara tittar "gen-mässigt"?
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: Krisse
·
Avel Stoet ( hbl) är 16 år med bra stam för dressyravel. Tävlad med bra resultat t o m St Georg med hög ridbarhet. Senaste året har allt inte...
Svar
2
· Visningar
1 727
Senast: SusieQ
·
N
Avel Jag hör så mycket prat om vilken hingst man ska välja till sitt sto. Men om man vill ta ett föl efter sin hingst, vad gör man då...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Görel
·
Avel Har nästan bestämt mig för att betäcka mitt halvblod/fullblodssto med en PRE hingst. Men frågan är vilka saker som man borde titta på...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 540
Senast: lillamy73
·
Avel jaha då e det dax att betäcka snart. men jag velar mellan 3 st. Belamour men han e ju ny så man vet inte så mycket om honom,men väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Caress
·
Avel Är det någon som vet något om hingsten Goldgraf? Jag har stammen etc. Men undrar över vad han själv gjort, om han lämnat efter sig något...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: princesssdream
·
Avel Jag är ute efter hingsten Ditmar e: Amor u: Viola ue: Abgar. Jag har hittat lite info om honom och även sökt här i forumet men inget...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: asan
·
Avel finns det någon sida där man kan söka efter häst , eller avkommor efter en hingst ..??? hingsten i frågan är Bold Irish xx 793...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: zazza girl
·
Q
Avel Har ett sto efter Catango-Ramiro-Ulft(e Le Mexico)-Gondelier som jag funderar att i framtiden ta föl på för att sedan sälja avkommerna...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Roofy
·
G
Avel Jag undrar vart man kan få reda på ALL information om en godkänd hingst(halvblod) förutom den som finns i hingstkatalogen och hemsida...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: granis
·
A
Avel Jag försöker hitta stam och info om ett polskt halvblod, men hittar inget på varken hans eller pappans namn. Har sökt på all breed...
Svar
11
· Visningar
1 302
Senast: husvallalantbruk
·
Avel Ja, precis :) Nu börjar våra närma sig och det drar ihop sig för treårstest, tävlingar, utställningar m.m. och självklart så vill ju...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver sällan ngt här, men nu måste jag fråga varför det är så många som har täcken på sina nyfödda föl :confused:? Jag har sett...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 953
Senast: wrangler
·
J
Avel Jag är inte så insatt (än), MEN min granne ska ta föl på sitt femåriga sto, är det inte lite väl tidigt? :confused: Stoet beter sig som...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: jle
·
M
Avel Undrar om någon vet hur Chirac va i tempramentet? Har en valack efter honom och är lite nyfiken på hur hans pappa var då min häst är...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: poff
·
S
Avel Hej. Nu ska mitt låne-sto Ophelia får sitt föl om ca. 4 veckor- enligt beräkning... Det är hennes 3. föl men det första för mig så ja...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Sar
·
Avel Nu börjar jag blir lite osäker på mitt sto... :crazy: Mitt sto betäcktes i sommras med en hingst, men hon betedde sig lite...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: EmelieR
·
M
Avel Jag undrar om någon har erfarenheten av att ha låtit någon annan ta föl på ens eget sto? Jag har ett sto vars förra ägare skulle vilja...
Svar
10
· Visningar
2 267
Senast: Lippy
·
L
Avel E står ju för efter men U - står det för undan eller under? Eller nåt annat?:confused:
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Lippy
·
Avel En connemaraponny som är 147,5 vm i mankhöjd vid 4 års ålder, kommer den troligtvis att bli övervuxen eller kommer den att klara...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈