Fungerar mitt sto med PRE?

Sv: Fungerar mitt sto med PRE?

jag har 2 pre korsningar men fött upp en till och väntar en. jag har använd curioso från crossroadstables för jag tycker han lämpar sig väl till den här typen av korsning. med minst 50 % pre så blir det en pre partbreed som du kan stamboksföra och allt det där. tycker själv att alferez är lite tung och hans korsningar tycker jag inte blivit helt bra, så curioso kan jag rekomendera. !

Det håller jag med om. Han är på snudd för ädel. Ta inte illa upp pepino;) jag gillar grövre saker...

Ja tom lite arabtypisk, i alla fall på de kort man sett, kanske är annorlunda i verkligheten:).... men väldigt vacker..

jag har 2 pre korsningar men fött upp en till och väntar en. jag har använd curioso från crossroadstables för jag tycker han lämpar sig väl till den här typen av korsning. med minst 50 % pre så blir det en pre partbreed som du kan stamboksföra och allt det där. tycker själv att alferez är lite tung och hans korsningar tycker jag inte blivit helt bra, så curioso kan jag rekomendera. !

Alferez... tung :crazy: tänker du på rätt häst! ?

Jag är ledsen men jag blev faktiskt lite full i skratt av ditt inlägg, man ska inte kasta sten i glashus!:angel: dvs om man ska kritisera någon annans hingst ska man nog först titta på vad man själv har att komma med/ rekommenderar.

En nyfiken fråga bara, på vilket sätt lämpar sig " Curiosa för den här typen av korsningar" bättre än någon annan hingst, vad är det han tillför?

Vad jag har sett verkar just Curioso bara användas till att göra en himla massa korsningsföl utan som det verkar någon vidare större eftertanke bakom aveln, jag har faktiskt aldrig sett ett rent PRE föl efter honom, finns det?

Hm... Jeg tror nog at Alferez er den edleste P.R.E. hingst jeg noensinne har sett. Og det kommer også godt fram på hans bilder at han er edel, inte tung. Hvilken hingst tenker du på egentlig?

Just Alferez är en av de PRE-hingstar jag kan tänka mig att betäcka mitt halvblodssto med - på grund av att han är långbent och ädel i typen! Såvitt jag kan se på hans avkommor nedärver han detta också.

*KL*

Ja, det är det här som är baksidan av "rådgivning via bukefalos" :crazy:

Kunskapsnivån hos dem som svarar varierar kraftigt i olika ämnen.

Därmed inte sagt att sådana här trådar inte ska finnas, men att den som söker kunskap verkligen bemödar sig att ta reda på fakta och inte blint litar på allt som skrivs här.

/Cecilia :)

Senast ändrad av en moderator:

Japp det kommer att födas ett i år. Närmare betsämt till sommaren.
Och det är mycket tanke bakom varje föl som föds efter honom.
Jag kan varmt rekomendera honom.

mvh
Carina

(Som precis varit och betäckt mitt arabsto med honom)

Liknande trådar

Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 435
Senast: token
·
Avel Är ju inte så haj på detta med avel och linjeavel har ett sto som går svårklass är inte så stor ca 162 super teknink super...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: theJohanna
·
E
Avel Har till nästa år ett "beställningsföl" undan fullblodssto e. Malvernico xx - Miami Springs xx. Stoet i fråga har myckt bra gångarter...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 035
Senast: Mabuse
·
J
Avel hej! Jag har ett 23 årigt irlänskt korsningsponny sto, som det skulle vara roligt att ta föl på (det skulle vara hennes första...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30