Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur stor hingst törs man betäcka ett shetlandssto med? Har ett sto som är efter icke godkänd hingst, varför jag då väljer att göra en...
2
Svar
29
· Visningar
3 866
Senast: ameo
·
Avel Önskar resultalt och lite info, nedärvning etc om hingstarna Chiek 316705698 och Cashman 310278689, båda hannoveranare.. Gärna bilder...
Svar
7
· Visningar
1 424
Senast: QuickStar
·
Avel Är ditt sto den du tror? Har ett sto (på tillridning) i stallet med morfar Egerländer.:) Trodde ägaren. :o Nu har det kommit papper...
2
Svar
35
· Visningar
3 048
Senast: poff
·
L
Avel Jag har ett shettissto på 9 år av en väldigt fin modell, både exteriört och temperamentsmässigt. Hon ser mer eller mindre ut som en stor...
Svar
16
· Visningar
1 081
Senast: Lord Owen
·
Avel Tänker att ni här kanske kan hjälpa mig med en korkad fråga. Vad kan man egentligen veta genom att ha blodtypat hästen? Frågan gäller...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Jane_Done
·
C
Avel Min favoritponny har bl.a de här avelshästarna i släkten: Chester RW 65 (e.) Ernford Jester (ee.) Odinsal Chiquita (eu.)...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: Camen
·
Avel Det finns ju många hingstkunniga här på buke o nu undrar ja om det finns nån som vet något om fullblodshingsten Son Of a Gun xx. Har...
Svar
6
· Visningar
2 272
Senast: Whiplashr
·
Z
Avel Skulle vara tacksam för förslag på hingst till vår prinsessa! Stoet är född -04 e.Irco Mena-Carismo. Söker en snygg hopphingst med...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: QuickStar
·
Avel Ja, hur länge har ni era småttingar ute på dagarna ,beroende på vad det är för väder? Min är en vecka gammal nu och första två...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: flickancarra
·
K
Avel Om ca 14 dagar så är det dags för mitt sto att föla. Kan komma tidigare då juvret har fyllt upp sig ordentligt sista dagarna. Detta är...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: indeed
·
Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Mitrolle
·
Avel När det börjar närma sig för era ston, hur ofta går ni upp på nätterna för att kolla era ston. Har en nu som gått 334 dygn, drog lite i...
2
Svar
23
· Visningar
3 651
Senast: scarlett
·
H
Avel Har tre hingstar att välja på, men har inte hingstkalendern här just nu. Frågorna gäller Tornesch, Ludwigs Champion och Labourghini...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Masse
·
Avel är det någon som vet något om honom? vet att han är efter optimist som gick svår hoppning och fyrspann har jag för mig....:confused...
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: Caress
·
L
Avel Ska betäcka om mitt sto -06 o har börjat titta på hingstar.. Är inne på Don Schufro-blodet o hittade denna hingst,som har jättebra...
Svar
16
· Visningar
3 072
Senast: lundsbo
·
Avel Jag har de senaste dagarna visat bilder på några hingstar för mina vänner. Några är riktigt duktiga på häst och andra har ingen som...
2
Svar
25
· Visningar
2 255
Senast: Ramona
·
F
Avel Ska betäcka för första gången, tittat runt lite på olika dressyr hingstar och behöver er hjälp! Mitt sto är en hannoveranare e: Don...
2
Svar
31
· Visningar
2 765
S
Avel Jag har letat efter hingstar till mitt sto. Nu tror jag i alla fall att jag har hittat rätt. Men så blir man ju osäker när man ser vad...
Svar
10
· Visningar
1 802
Senast: SofiaL
·
Avel Jag kan inte bestämma mig, det är ju jättesvårt. Stoet är 162 cm hög, hyffsat korrekt, typiska fullblodsrörelser, e Diaghlyphard -...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: boccia
·
Avel Hur viktig är abortvirus sprutan egentligen om man har ett sto som inte träffar nya hästar alls eller åker nånstanns??
2
Svar
33
· Visningar
4 567
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V