Behöver dressyrhingst hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fladdermusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 765
Sv: Behöver dressyrhingst hjälp

Belamour ser inget vidare ut på bilderna, men live är han :love: speciellt med den ljusa manen utsläppt, helt annan häst än med knopparna :d
Dock kanske lite tung?

Funderar även jag på om han inte blir lite väl tung till mitt sto?! Känner mig såhär :confused:

Jag tror ändå att det är en väldigt bra hingst till ditt sto.
Han fyller alla kriterierna.
Att han är tung håller jag verkligen inte med om.

Jag har bara sett bilderna, där tycker jag han påminner om den "gamla svenska typen". Flyinges hingstvisning ska till Skövde på ons, ska verkligen försöka ta mig dit.

Måste tacka alla för era förslag, ideer och tips :)

Jag har bara sett bilderna, där tycker jag han påminner om den "gamla svenska typen". Flyinges hingstvisning ska till Skövde på ons, ska verkligen försöka ta mig dit.

Måste tacka alla för era förslag, ideer och tips :)
Lycka till!

Tackar! Jag kan medela vilken hingst som blev den lycklige när det är bestämt!

Jag har ett tvååringt sto e black coffee, hon är riktigt fin, härligt temprament, känslig men inte vek! Jag är så nöjd med henne!

Härligt :D Jag gillar verkligen den hingsten! Är dock hoppryttare och har ett "hoppföl" men hon har en del "gångare" i sig :love:

Nu är det bestämt!!!

Det blir Belamour 1151. Jag var på hingstvisningen i Skövde och föll framför allt för hans tempramen. Sedan var han ju riktigt snygg.

Tack för era tips ang denna hingst (övriga hingstar med) jag kommer säkert starta fler trådar ang detta med betäckning, fölning etc. :angel:

Nu är det bestämt!!!

Det blir Belamour 1151. Jag var på hingstvisningen i Skövde och föll framför allt för hans tempramen. Sedan var han ju riktigt snygg.

Tack för era tips ang denna hingst (övriga hingstar med) jag kommer säkert starta fler trådar ang detta med betäckning, fölning etc. :angel:

Ett riktigt bra val!! :love:

Ang Belamour, så ligger han nu bra till på min "hingst lista", tycker dock han ser lite "tråkig" ut, inget extra!

Åh!! Men på bilden gör han det.
Men du skulle se honom live:love:

Jag såg honom på Flyinge och kan säga att han ligger väldigt bra till på min "önskelista".

Och sedan att han har Belisimo M som far är ju verkligen ett +

Åh!! Men på bilden gör han det.
Men du skulle se honom live:love:

Jag såg honom på Flyinge och kan säga att han ligger väldigt bra till på min "önskelista".

Och sedan att han har Belisimo M som far är ju verkligen ett +

Ja gúd va fin han är :) Tyvärr fick jag följa det genom webb tv denna gång men att en 4:åring går så är bara :love:

Liknande trådar

Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 651
Senast: mackan
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 678
Senast: HMQ
·
Avel Nästa vecka åker mitt sto till seminstationen och skall om allt går bra betäckas med Hip Hop. Men jag måste ju ha en plan B och det står...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 919
Senast: Emiro
·
Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna