Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ni varit med om något sto som från början visat tydliga brunster men efter att ha gått tillsammans med ett dominant sto visat mindre...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: ancan
·
Avel Vad tror ni om honom till denna: Elit-prem, 163 cm e Cortez u Elit-sto (Gaston – Jarramas) Helsyskon i svår hoppning (exp USA)...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Tant Gredelin
·
W
Avel Någon avelskunnig som kan tipsa mig om bra hingstval till ett Quite Easy sto? Hopphingst....:) Hon hade 9:a på typ som föl (klass 1)...
2
Svar
22
· Visningar
4 302
Senast: Witzippa
·
S
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet utav linjeavel på Ahorn Z. Det skulle isf bli i 3:e och 4:e led. Mkt tacksam...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Svea_2000
·
Avel Nån som vet något om tyska mecklemburger hingsten Methusalem?
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: SilentStrawberry
·
U
Avel Några teorier om teckningen? tyckte detta var väldigt intressant! och det skulle vara roligt att veta vad du tror...
2
Svar
28
· Visningar
4 152
Senast: Stollan
·
S
Avel Jag har ett riktigt trevligt fullblodssto som jag avlar på, och vill kolla med er härinne vilken hingst ni tycker att man bör välja för...
2
Svar
31
· Visningar
3 571
Senast: Nelle
·
Avel Ställde en fråga ang herpes på hästvård, rek att fråga här med. Om man vaccinerar mot herpes, varför och när? Om man vaccinerat ett...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: ameo
·
S
Avel Skulle vilja ha lite tips på hingstar. Sto ca 170 cm, har ingen stam men ser ut att ha mkt fbl. Långa ben,tyvärr veka kotor,nätt huvud...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: clownen
·
Avel Stoet är 164 cm,den mer kompakta typen, som är lagom i all exteriör. Har en avkomma efter Hip Hop som nu är 4 år och som blev väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: furioso
·
Avel Jag var nyligen på en föreläsning om bla hästens exteriöra förutsättningar för arbete men tyckte, trots frågor, inte egentligen att jag...
Svar
16
· Visningar
1 998
Senast: Asa_S
·
S
Avel Förhoppningsvis ska mitt sto äntligen betäckas. Har tänkt på det länge och i somras fick hon en skada som veterinärerna nu säger att hon...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 254
Senast: dartmoorforever
·
Avel Jag pratade häromdagen med stallpersonalen hos en som driver ett stort stall med uppfödning, inackordering, försäljning ,och förmedling...
Svar
11
· Visningar
1 251
·
N
  • Låst
Avel Om jag skulle ringa en uppfödare och fråga detta, skulle de skratta ihjäl sig, så jag ställer frågan helt anonymt här istället:) Vi...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 523
·
S
Avel Denna vackra hingst. Jag är helt såld på honom. Mest tack vare hans barnbarn som var en av de bästa hästarna jag någonsin ridit. drömmer...
Svar
15
· Visningar
4 401
Senast: Cissi_K
·
Z
Avel Hej! Jag bara undrar om jag läser förljande siffror rätt på flyinges hemsida, att Quite easy endast har gett 29% dräktighet på FAI?? är...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: KickiH
·
B
Avel Finns färdiga kontrakt när man ska leasa ett sto för avel? Om inte, hur har ni som leasat/ leasat ut skrivit i era kontrakt...
Svar
1
· Visningar
2 239
Senast: Bodil Åslund
·
  • Låst
Avel Tråd på Hästverksamhet angående tvist vid försäljning. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=875044 Hur resonerar ni som är...
Svar
8
· Visningar
1 204
·
Avel Tycker ofta tigrerade hästar har kortare och tunnare svans. Påverkar "prickanlaget" svansen och i så fall hur?
Svar
18
· Visningar
3 113
Senast: ducell
·
Avel Nu har jag fått ett "eget" litet föl i skolan, och nu rotar jag såklart så mycket jag kan i hennes stam :angel...
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: Muffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka