Avla på valack

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nixa 324
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 5 523
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avla på valack

Dessa travare måste vara embryo transfers eftersom de inte har samma kön.
Världens första clonade häst föddes i Italien sommaren 2003. Det var ett Haflinger sto döpt till Prometea, hon vart "tillverkad" med hjälp av celler tagna ifrån hennes moder.
I mars 2005 föddes den första clonade hästen i USA, det var Paris Texas. Han var clonad efter en europeisk häst. Det tog 400 försök över fyra månader, man fick 6 embryos men endast ett överlevde dräktigheten. Då kostade det 150000 dollar.

Det är Quidam De Revel-klonen. Men visst hade han andra tecken än originalet? Inte samma form på bläsen etc? Bilder?:angel:

Enda fördelen är att man kan "återskapa" döda eller kastrerade varelser.
Priset är nog sexsiffrigt.

Jag var inte seriös i mitt förslag, ville bara få dig att inse det absurda i dina frågor.

Du får helt enkelt leva med att din valack inte kan få några avkommor!

Förtår inte riktigt varför mina frågor skulle vara absurda?
(Förutom det med kloningen då :D Men det var ju senare)
Jag trodde verkligen inte att man sparade på semin.
Men så var det ju tydligen!
Så vad är absurt?

Det är Quidam De Revel-klonen. Men visst hade han andra tecken än originalet? Inte samma form på bläsen etc? Bilder?:angel:
Jag har inte sett just den klonen, däremot en annan klon (på tv) för några år sedan. Där hade klonen stjärn och originalet bläs, eller nåt sånt.
Detta visar bara att inte ens identisk genetisk uppsättning ger helt identiska hästar.

Detsamma ses ju även på enäggstvillingar, som inte heller de är helt identiska i utseende.

Snälla var försiktig så du inte råkar klona dig med. Det räcker med en nixa 324.

*kl*

Det tog 400 försök över fyra månader, man fick 6 embryos men endast ett överlevde dräktigheten. Då kostade det 150000 dollar.

Jag betalde 180000 dollar men har nu stämt ansvariga genetiker!
Resultatet blev inte alls det utlovade!
En del av King Kongs DNA förväxlades med min stjärntravares!!

clona.jpg

Så TS, ge dig inte på detta!
Min klonade älskade häst goes bananas varje gång en travspelare ger till ett vrål på upploppet..:crazy:

Som familjehäst är han jättetrevlig!

Tränsar sig själv. Gör rent efter sig och sköter sin kosthållning med bravur!

Lite jobbigt när han vill kittla matte bara..:cry:

Men hurdana steg har han då. Hur är han i temperamentet? Är han vrålbra tycker du?

Nu har denna tråd lämnat sitt spår, jag tror att ts har fått svar på sin fråga.
Fortsätt gärna diskutera kloning i en annan tråd, denna avslutas nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
2 002
Senast: gul_zebra
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 260
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 820
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V